ושאומי, היא כן תהיה ביג באמריקה?

וואווי (Huawei), גם אם באופן רשמי לא, בפועל היא לא ממש במשחק בארצות הברית. מבחינת רבים במדינה הזו היא ‘מרגלת’ בדיוק כמו אחותה/יריבתה ZTE – אם כי מצבה של השנייה הרבה יותר גרוע, כי היא כבר הוכרזה באופן רשמי כמשתפת פעולה עם מי שאסור, עם כל ההשלכות הקטלניות.

באופן רשמי לנובו (Lenovo) היא חברה סינית שמתנהלת על מי מנוחות בשוק הטלפוניה האמריקאי, אבל אפשר בהחלט לשייך אחוזים ניכרים מהשקט הזה לבחירה שלה להישאר מוטורלה (Motorola), אחד השמות הכי אמריקאיים שיכולים להיות.

אבל מה יקרה לשאומי (Xiaomi) כשהיא תנסה להיכנס לשוק האמריקאי? האם היא תצליח היכן שוואווי נכשלה?

לכאורה זה אמור להיות מאוד מפתה. הצלחה, ולו חלקית, במדינתו של הדוד סם יכולה להפוך אותה ליצרנית האנדרואיד השנייה בגודלה, על חשבון וואווי עצמה, ובעיקר להעניק לה עוד גושפנקה. מצד שני, כבר ראינו מה יכול לקרות לחברה סינית כשהממשל רוצה לטפל בה, ולכן השאלה היא האם כדאי לה להסתכן.

ל-‘היכנס לאמריקה’ זה אומר נוכחות עם סניף מקומי, וגם אם לא פותחים חנויות, צריך ליצור קשר יותר מטוב עם ספקיות בתקשורת במדינה – וכמו שכבר ראינו, זה אומר גם קשר טוב עם חברי סנאט וקונגרס כדי שלא יוציאו מכתבים זועמים שמובילים להחלטות חד משמעיות.

זה לא ששאומי בכלל לא מוכרת בארצו של הנשיא דונאלד טראמפ. אבל יש הבדל גדול בין להיות נוכחת ככה, קצת, בחנויות מקוונות לבין נוכחות מסיבית ומומלצת.

היתרון שלה שהיא תגיע, אם תחליט לעשות כן, אחרי שהיא כבר יודעת מה עושה בלגן, כשהיא כבר יודעת עם מי צריך לדבר, וגם עם מי צריך לעבוד. היא תצטרך גם להוכיח שהיא לא מאיימת כמו וואווי ו-ZTE, ולהצטמצם לשוק הטלפונים ואולי חלק מהחפיצים שהיא מפתחת. היא יכולה גם אולי למצוא עידוד בכך שטראמפ קצת נבהל, כפי שנראה, מההשפעה הקשה של העונש על ZTE.

היא גם יכולה אולי לחכות שטראמפ יירד מהכסא, אבל זה יכול להיות הימור גדול מדי.

בכל מקרה, לדעתי במצבה הנוכחי היא לא צריכה את זה. היא רק עכשיו מתחילה את ההתפשטות האמיתית שלה לאירופה, ודרום אמריקה עוד ברובה מחכה. בנוסף, הרי בכל מקרה חלק גדול מהאמריקאים יקנו בכל מקרה iPhone, אז למה להתאמץ?

ואם אתם כאן, כדאי לכם לקרוא גם את:

2 תגובות

  1. לדעתי = ממש לא צריכה את זה
    השוק המקומי מעוות כאשר המפעילות מכתיבות ליצרנים מה להציע בחומרה ומה לחסום
    זו הסיבה שנוקיה היתה כשלון מוחלט בארהב, למרות שהיתה ההפך בכל שאר העולם
    בשיא נוקיה היתה גדולה פי שניים מאפל וסמסונג גם יחד
    אז, כן אפשר להצליח מסחרית בענף, גם בלי כניסה רשמית לארהב

  2. לדעתי הדור החדש של הטלפונים שהיא בונה עליו, ה Black Shark עם הג’ויסטיק המתחבר, מהווה הזדמנות להתרחבות ויצירת שוק חדש. הוא מלווה בדור חדש של משחקי יריות עתירי גרפיקה שהילדים כבר משחקים בהם כדיפולט, אז כבר יש לחומרה החדשה הזו Killer App שהיא תומכת בו.
    אני ב-90% בטוח שהשוק האמריקאי יראה צמא למשחקים האלו. ולכן היא חייבת לעצמה לנסות לחדור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.