בדיקת אפליקציות ידנית: פשוט שירות לקוחות מינימלי

ההחלטה של גוגל (Google) להתחיל לבדוק באופן ידני את האפליקציות שמועלות ל-Google Play לא מגיעה אפילו דקה אחת מוקדם מדי. אני בטוח שהיא לא הייתה עושה את זה, משקיעה כוח אדם וכסף, אם היא לא הייתה מבינה שכבר הגיעו מים עד שאט נפש. לא יכול להיות שכל חברות האבטחה מצביעות על בעיות האפלקיציות של אנדרואיד שוב ושוב, והחברה היחידה שאחראית לנושא לא עושה כלום באופן הצהרתי, בגלל 'פתיחות' שעוזרת לה בתחרות מול החברה המתחרה העיקרית שלה.

כתבתי בעבר שהחברות שעומדות מאחורי חנויות האפליקציות חייבות לקחת אחריות. אי אפשר לומר כל הזמן למשתמשים שהורדת אפליקציות זו האחריות שלכם, ואל תאשימו אותנו אם אתם מורידים אפליקציה מזויפת, אפליקציה שמשתילה סוס טרויאני בטלפון שלכם או אפליקציה שדואגת לשאוב מכם את הסיסמה שלכם לפייסבוק או טוויטר. אי אפשר לומר כל הזמן אנחנו רק מספקים את הפלטפורמה, ואנחנו לא אחראים למה שעושים עם הפלטפורמה הזו.

אני לא מבין איך עד היום אף אחד לא העמיד את הנושא למבחן משפטי, לפחות לא באופן גורף. אולי גם בגוגל הבינו שמדובר כנראה רק בשאלה של זמן לפני שההתנערות שלה מהאחריות תגיע בסופו של דבר לשולחנו של שופט פדרלי כזה או אחר, עם סיכויים טובים להפסיד גם הרבה כסף מעבר לצורך להקים את גוף הבדיקה הזה.

כך או כך, הגיע הזמן.

אני, כאחד שמוריד אפליקציות רבות מ-Google Play, חייב להרגיש בטוח שאני עושה זאת, ולא משנה אם מדובר באפליקציות בחינם או בתשלום. אני גם בטוח שבקרוב נשמע שבמיקרוסופט יחליטו לנקוט צעד דומה. זה פשוט מתבקש.

זה פשוט שירות לקוחות מינימלי.

 

טור זה פורסם לראשונה בניוזלטר מספר 27 של TGspot

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *