פיטר הורטנסיוס, CTO לנובו: "ישראל מלהיבה אותי כל פעם מחדש"

"ישראל עבורי היא כמו עמק הסיליקון לכל דבר ועניין, וזאת בגלל הצפיפות הגדולה של חברות ההזנק שמוצאים כאן, ולאורך כל העסקים. אם אתה מחפש מרכזים אחרים בעולם בהם יש חברות הזנק, לשם אתה מגיע כדי למצוא משהו שקשור לרשת, לאחסון וכדומה, ולישראל אתה בא בשביל הכל. זה דבר שמלהיב אותי כל פעם מחדש", כך אמר פיטר הורטנסיוס, ה-CTO של לנובו בביקור האחרון שלו בארץ, אחד מיני רבים, בראיון שנתן ל-'אנשים ומחשבים'.

בביקור הנוכחי שלו בארץ ביקר הורטנסיוס בכמה חברות שלנובו כבר השקיעה בהן, ואולי גם למצוא כאלה שיהיה כדאי להשקיע בהן. "אני ה-CTO אז אני אף פעם לא מרוצה, גם בתחום של מחקר ופיתוח אני רוצה להשיג יותר. אם אני אהיה מרוצה, אני כנראה אצטרך לעזוב את התפקיד", הוא אמר. "אחד הדברים שהביאו אותי לכאן זה החיפוש שלי בעולם אחר חברות חדשניות שיכולות לעזור לנו, וגם לקבל דלק לרעיונות שנוכל לנצל. אנחנו אף פעם לא מרוצים, כי אף פעם אי אפשר להיות מושלם, ואנחנו מאמינים שיש עוד הרבה מה להציע כאן. ובמונחים של צפיפות החדשנות ישראל היא המקום הכי מושך בעולם".

זה אומר שבעתיד אולי נראה כאן מרכז פיתוח של לנובו?
"המסלול הטיפוסי שלנו הוא שאם אנחנו מוצאים חברה שמוצאת חן בעינינו ויכולה לטרום לנו כי אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לעשות איתה יותר, אנחנו נשלב אותה בתוך לנובו. המנכ"ל שלנו [יאנג יואנקינג – צ.ק.] אומר לנו כל הזמן שהאנשים הם האוצר ולא הטכנולוגיה עצמה, וצריך לזכור את זה כשרוכשים חברה. מה שווה החברה עצמה בלי האנשים שפיתחו אותה? מה הטעם ברכישת חברה ופיטור כל עובדיה? זה המסלול שאנחנו נוקטים בו, ואני מעריך שזה יקרה מתי שהוא גם כאן בישראל. האם זה יהפוך למרכז פיתוח? אני לא יכול להתחייב".

ומה לגבי טלפונים של לנובו בישראל? נראה מהצד שמאז הרכישה של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) בעצם לא ממש קורה ההרבה.
"תלוי מי מסתכל ועל מה מסתכלים, אני יכול לומר לך שקורה המון. אנחנו עשינו הרבה עבודה מאחורי הקלעים, ואנחנו ממשיכים לעשות הרבה עבודה כדי להכין את העסק לשווקים השונים. מנקודת המבט שלי נפח המכירות של שני המותגים בתחום הזה רק הולך וגדל, גם במזרח אסיה וגם באירופה. אנחנו מוכרים את שניהם בחלקים שונים של העולם, במדינות מסוימות אנחנו מוכרים רק מותג אחד, ואני מבטיח שגם בישראל זה יקרה כשיגיע הזמן".

ומתי יגיע הזמן?
"אני לא יכול לומר לך ובטוח לא להתחייב עדיין. כשזה יהיה נכון אנחנו נשיק פה שני המותגים. היו לנו כבר מספר השקות גלובליות, אבל קשה לי לומר מתי נשיק את הטלפון הראשון שלנו בישראל באופן רשמי".

העתיד כבר פה בערך

לנובו כיום מובילה את השוק בהיבט של מכירות מחשבים, והיא ממוקמת במקום השלישי בשוק הטלפונים החכמים ובשוק השרתים, לאחר הרכישה של חטיבת שרתי ה-x86 מיבמ (IBM). הורטנסיוס, מתוקף תפקידו, אחראי על האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה ועל המחקר והפיתוח, והיה מעורב מאוד ברכישה האחרונה הזו מיבמ, בדיוק כמו שהיה מעורב ברכיבת חטיבת המחשוב האישי מיבמ בדיוק לפני עשר שנים, אז מהצד השני כסגן נשיא למוצרים בחטיבה בחברה בה עבד 17 שנים.

הוא בטוח שהרכישה הקודמת עזרה לביצוע הרכישה הנוכחית ולשילוב של חטיבת ה-x86 בלנובו. "במעבר כזה, כשאתה מצטרף לחברה אחרת, אתה מקווה אבל אתה לא חושב על הצלחה כזו, אני חושב שאפילו בלנובו לא חשבו שזה יצליח כל כך, ואנחנו כמובן שמחים שזה מה שקרה. הייתי מעורב במשא ומתן אז וגם הפעם וידעתי מה הולך ומה קורה, ואני יכול לומר שזה בהחלט עזר. יש עדיין כמובן מה לעשות, והרבה, וצריך גם לחבר את החלקים השונים בעסק, אבל אין ספק: למדנו הרבה דברים מהשילוב של חטיבת המחשוב האישי, וזה עזר", הוא התייחס לנושא.

איך באמת משתלבים שלושת התחומים הללו, PC, טלפונים ושרתים זה עם זה?
"הם כמובן גם מאוד שונים, וכמובן שקבוצות התכנון שונות, אבל אנחנו משתפים היכן שזה עוזר. יש חלקים שונים של שרשרת האספקה שמשולבים – את קונה כוננים קשיחים עבור שרתים ו-PC באותו מקום, כמו גם זכרונות, ויש כמובן גם לקוחות שרוכשים מכל החטיבות כך שיש שילוב במכירות. זה עוזר לייעל את העסק".

ולאן אתה מכוונים בכל אחד מהתחומים, בהיבט של נתחי שוק?
"אנחנו מאמינים בגדול שאתה צריך להציב מטרות גדולות ואמיצות בפני הצוותים כדי לדחוף אותם להגיע להישגים. כמובן שאנחנו רוצים להיות מספר אחד בכל עסק שאנחנו נמצאים, אבל זה ייקח הרבה זמן, וזו מוטיבציה גדולה מאוד עבורנו, ואנחנו מחפשים א החברות ואת הנושאים ואת הדרכים שיביאו אותנו לשם".

כמנכ"ל של אחת מחברות המחשוב הגדולות בעולם, מה אתה חושב שמחכה לנו בעתיד הקרוב, שנתיים שלוש קדימה?
"כשאנחנו מביטים על התעשייה אנחנו מביטים בעיניים של מי שמייצר מכשירים וכן מוצרי תשתית עבור דרת המחשוב הארגונית. אם אנחנו מסתכלים קדימה אנחנו נראה גידול במספר המכשירים החכמים באמת. אנחנו נתחיל לראות יותר ויותר אנשים שמתקשרים עם המכשירים שלהם באופן טבעי יותר ולא רק דיבור, ולתמונה גם תיכנס רגישות להקשר. אני רוצה לענות בדרך טבעית יותר לשאלות וכן לספק תשובות באופן טבעי יותר, וזה אחד הדברים החדשים, וזה יקרה רק אם תשתית הענן תהיה מספיק גדול וחזקה כי אחרת אין ממש משהו במכשירי הקצה. אנחנו קוראים לזה אינטרנט פלוס – האינטרנט פלוס המכשירים, זה החזון שלנו, אנחנו לא נתחיל לרחף על גלשנים באוויר, אבל אנשי יתחילו להשתמש במכשירים שלהם באופן טבעי יותר".

מה הכוונה ברגישות להקשר?
"הדבר הגדול זה הוא שמכשירים יתחילו להתחיל ללמוד ולא רק להבין יחסים, אלא להבין דברים: מה גורם לי, לדוגמה, להתחיל לחשוב על לצאת מהמשרד, וכשאני יוצא לאן – ללכת הביתה, לחבר או לבריכה. וחשוב להבין שזה לא מספיק שדברים יהיו בדרך כלל נכונים: הם צריכים להיות תמיד נכונים. זה בשבילי הדבר הבא, כיצד המכשירים מתאימים את עצמם אלי, ומגיבים לצרכים שלי, ולעשות זאת תוך כיבוד הפרטיות שלי".

ה-PC חי ונושם

אתה בתפקידך בטח יודע היטב, ה-PC מת, לפחות בצורה שאנחנו מכירים אותו?
"באמת שאני לא רואה את זה. מדובר בתעשייה ששווה 200 מיליארד דולר. זה לא צומח כמו פעם, אבל עדיין מדובר בעסק גדול מאוד, במיוחד בכל מה שקשור בתצורות. אתה הרי לא תכתוב ראיון על מכשיר נייד קטן. המציאות לא השתנתה: אני צריך מקלדת כדי להקליד, ואם היא תהיה קטנה מדי זה לא יהיה יעיל, ואני עדיין רוצה מסך גדול ועכבר. זה אולי ישתנה בצורה אבל עדיין יהיה שם. ואם נשייך את זה למה שאמרנו קודם, הכל יהיה גמיש, ובגלל זה אנחנו קוראים לזה אינטרנט פלוס. אי אפשר לקחת את הבסיס, את מי שאתה, ואנחנו לא מאמינים שה-PC יכול להיעלם. ההיפך, אנחנו רואים עוד ועוד חדשנות בתחום ואנחנו משקיעים כי אנחנו רואים החזר מספיק טוב מזה. עובדה".

ומה עם הדור הצעיר שנולד עם האגודלים על מסך הטלפון?
"גם כאן אני לא מסכים איתך. ההפך, רואים בדור הזה גמישות רבה בדרך השימוש. אני יכול לעשות הכל בכל התקן, ואנחנו מאמינים בזה, אבל זה לא אומר שכל התקן מתאים היטב לכל עבודה. הדור הצעיר משתמש בהתקן שמתאים בלו למה שהוא צריך באותו רגע. הם משתמשים בכל סוגי המכשירים. מה שעושה את לנובו לייחודית בתחום הזה הוא שאנחנו מספקים את הטוב ביותר בכל תחום, ואנחנו שמחים למכור לך מה שאתה רוצה, בעוד ששחברות אחרות צריכות לדחוף לך משהו כי זה מה שיש להם. אנחנו פשוט מציעים את הכל".

דווקא שוב הטאבלטים מאכזב, המכשירים שהיו 'אמורים' לתפוס את מקומו של ה-PC.
"המנכ"ל שלנו אמר בזמנו ששוק הטאבלטים יסבול, וזה קורה. מצד אחד הטלפונים נהיים גדולים יותר ומצד שני ה-PC הופכים קלים יותר והם הפיכים, והטאבלטים נכנעים באמצע. ועדיין, מבחינת יחידות זה שוק גדול, אם כי לא ממש מבחינת ההכנסות".

 

פורסם לראשונה בפורטל ה-IT של אנשים ומחשבים

השארת תגובה