מדליפים לפני המדליפים

מי שעוקב באדיקות אחרי שוק הטלפונים עסוק באותה מידה של אדיקות גם אחרי ההדלפות שמגיעות מכמה וכמה מומחים לעניין, כשיש כבר כמה מדליפים שזכו למעמד של כוכבים, והראשון ביניהם הוא – מותר לומר כמובן? – איוון בלאס ‘האיום’.

‏למעשה עם הזמן ההדלפות הללו הפכו לצינור העיקרי לשאיבת מידע על הטלפונים החדשים בחודשים לפני שהם מוצגיפ באמת, עם אירוע או שלא. ככל שהמרחק ממוקדי הייצור והשיווק גדול יותר, כך התלות של אספני המידע במקורות כמו בלאס הולכת וגדלה – מה לעשות, המרגלים שלי בשאומי (Xiaomi), סוני (Sony) ואחרות כבר הפסיקו לדווח לי מזמן. רגע התעוררתי, זה היה רק חלום.

ובכל זאת, ועם כל ההערכה למדליפים, האם יש לכם הרגשה מדי פעם שההדלפות הללו מגיעות מטעם היצרניות בעצמן?

הרי שוק הטלפונים כל כך עמוס עכשיו שאפשר ‘להשתגע’ אם אתה יצרן שלא קוראים לו סמסונג (Samsung), אפל (Apple) ואולי גם שאומי. הרבה מאוד מכשירים יכולים ללכת לאיבוד. אם פעם מכשיר מדרג הביניים היה זוכה לרבע שעה של חשיפה, היום כבר אחרי חמש דקות מגיע מכשיר אחר שדורש ורוצה תשומת לב.

הדלפה, טיזר, סרטון, פרטים חלקיים – כולם כלים שיכולים להפוך את המכשירים שבדרך לקצת יותר מעניינים. אולי אם ידברו עליהם עוד כמה דקות הם ימכרו יותר בהשקה.

אבל מכיוון שגם המדליפים מוגבלים בהיקף המידע שהם יכולים ורוצים לתת, ומכיוון שהן למדו שאפשר לעשות את זה לבד, המדליפים במקרים רבים הם אנשי החברות בעצמם. הם קוראים לזה טיזרים, הם מגיעים באופן רשמי בערוץ הטוויטר, פייסבוק וכמובן ב-Weibo, והם כמו חשפנית טובה מגלים טפח אחר טפח, לאט לאט.

ה-Z5 של לנובו הוא דוגמה מצוינת. קוראים לו צ’ינג צ’נג, יש לו דף רשמי ב-Weibo, הוא סגן נשיא וארבעה ימים אחרי שהראה את החלק השמאלי העליון של המכשיר החדש הוא הראה אותו במלואו בתרשים אבל, והוא כבר יודע לספר מתי תהיה ההכרזה לכאורה, אבל חוץ מזה שום דבר מהותי. זה יגיע. ואולי הפעם דרך מחליף, מדליף מהשורה.

אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בהדלפה, כנראה שמדובר במשהו מכוון שמטרתו לקדם מכירות. וזה בסדר גמור מבחינתי, גם אם המדליפים מתפרנסים מזה.

זכותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.