מסתכל לסמסונג ולאפל בלבן של העיניים

פריז, תחילת מאי. בחוץ מזג אוויר חורפי עדיין וגשם יורד מדי פעם. בלב העיר היפה בתבל מכריזה וואווי (Huawei) על טלפון הדגל החדש שלה, ה-Ascend P7. באולם גם חבורה של עיתונאים ישראלים שמלווה בידי מנכ"ל אלפא-טלקום, דרור אבישי. בבוקר שלאחר מכן לקחתי אותו כמה דקות הצידה כדי לראיין אותו על המכשיר החדש, כדי לגלות שאין ספק שהוא מרוצה מהמוצר החדש שהחברה הכריזה עליו, ושיגיע לשוק הישראלי במהלך החודש הבא.

"אני מאוד מרוצה. זה מכשיר שממשיך את הדרך של וואווי להתמקד במכשירי קצה עליון. הם באים כל הזמן עם חידושים ומנסים להציג חדשנות במכשירים, ועכשיו הם התמקדו בכל עולם הצילום, עולם השימוש במצלמה, המפרט של המצלמה. בסך הכל זה מאוד טוב למותג, זה מאוד טוב לחברה שבאים עם מכשירים ברמות האלה", הוא פתח ואמר.

ואתם חושבים שאתם יכולים עם המכשיר החדש להתמודד בארץ, עם לקוחות שמאוד רוצים את התכונות הכי מתקדמות אבל גם מאוד מוטי מחיר, וגם מאוד אוהבים את המותגים הגדולים?
"אנחנו רואים מגמה שאם בעבר היו מתייחסים בחשדנות למוצרים פחות מוכרים, היום כבר יש שינוי, וזה נכון לפחות לגבי המותג שלנו. במחקרים שאנחנו עושים אנחנו רואים שלקוח יודע על מה מדובר כשאומרים לו וואווי: הוא שמע על המכשירים, הוא ראה אותם והוא כבר ראה מכשירים אצל החברים שלו. המגמה מאוד חיובית מבחינתנו".

אתה מרגיש שאתה כבר יכול להסתכל בלבן של העיניים של סמסונג ואפל?
"מבחינת מוצרים? כן. בהחלט".

ההשקה של ה-Ascend P7 מגיעה בערך שמונה חודשים מאז אלפא טלקום התחילה לשווק את המכשירים של החברה הסינית בישראל. במהלך המצגות של המכשיר החדש הקפידו אנשי החברה שעלו על הבמה להציב אותו כל הזמן להשוואה בין ה-Galaxy S5 של סמסונג (Samsung) לבין ה-iPhone 5s של אפל (Apple), ואבישי חושב שזו לא טעות. "מבחינה מותגית בארץ אנחנו עוד לא שם. מבחינה טכנולוגית המכשירים של וואווי ברמה הגבוהה ביותר והם יכולים להתמודד גם עם ה-Galaxy S של סמסונג וגם עם ה-iPhone מבחינה כספית, מבחינת מפרט ומבחינת מה שהמכשיר נותן. מבחינת מותג אנחנו עדיין לא מספיק מוכרים, ויש לנו עוד דרך לעשות".

וואווי במקום השלישי בעולם, אבל הגיעה שם קצת בערמומיות. היא פנתה אל השוק הנמוך כדי למכור, ועכשיו היא משנה פאזה והולכת לשוק הגבוה. אתה חושב שזה יעבוד?
"זה כבר עובד. במשך שנים רבות החברה התמחתה בייצור מכשירים לרמה הנמוכה, אבל בשנתיים האחרונות היא החליטה להתמקד במכשירי הביניים והרמה הגבוהה, והם יוצאים מחוץ לסין לארצות הברית ולאירופה ושם הם גדלים, בשוק שלא הכיר אותם. וזה מוכיח את עצמו. הם כבר שלושה רבעונים במקום השלישי בעולם והם גדלים בזכות הטלפונים החכמים. הם כמעט ולא עושים טלפונים פשוטים יותר (Feature Phones), והם גדלים עם הטלפונים החכמים המתקדמים יותר, ועם המכשירים עם המסכים הגדולים יותר. זה הכיוון שלהם.

 ומה המצב בישראל? שלישי גם בארץ?
"בארץ אנחנו לא מקום שלישי. אני מזכיר לך שבארץ התחלנו רק לפני שמונה חדשים. השקנו מספר טלפונים חכמים ומספר טאבלטים ואנחנו הולכים וגדלים ואנחנו נכנסים למפעילות. ברמה שנתית נידע מה המצב שלנו בעוד כמה חודשים. המטרה שלנו היא כמו שוואווי בעולם, להיות גם בארץ".

ומה היעד שלכם בישראל, מה יספק אותך?
"אנחנו רוצים קודם כל להגיע ליעד דו ספרתי, אנחנו מקווים להגיע לזה בסוף 2015. נכון שהשוק הישראלי מתנהג קצת אחרת, ולפעמים אתה רואה יצרן שמצליח כאן פחות או יותר מאשר בעולם, אבל בסופו של דבר אתה רואה שהדברים מתאזנים והמטרות שלנו בישראל צמודות למטרות של וואווי בעולם".

אתה חושב שוואווי היא מפתח להצלחה?
"אני בטוח שוואווי היא מפתח להצלחה. זו חברה מאוד מתקדמת מבחינה טכנולוגית ויש לה יעדים בכל התחומים בהם היא עוסקת, וכמעט בכל תחום שאני מכיר בו היא עוסקת היא מובילת שוק, החל מתשתיות סלולאר, תשתיות ארגוניות, מוצרים אלחוטיים עסקיים וביתיים ועוד. וואווי תוביל תוך כמה שנים גם את שוק הטלפונים החכמים.

אתה בטוח?
מבחינת היעדים שלהם הם מתכננים להיות מובילי שוק תוך 3-4 שנים. אני לא יודע אם הם יעברו את אפל ואת סמסונג, אבל הם יהיו מתחרים ברמה הגבוהה ביותר. וזה יכול לקרות גם בישראל".

AscendP7
תמונה: יח"צ

אחד הדברים הבולטים בהשקה הזו היא ההתמקדות של וואווי בכל מה שקשור לצילום, ואבישי חושב שזה טוב. "אני חושב שוואוי כבר מה-P6 מתמקדים מאוד בעולם הצילום. הם רואים את המכשיר כאמצעי שנותן מענה מעבר לשימוש בשיחות ולכתיבה גם כמכשיר שצריך לתת פתרונות לעולם הצילום, הסלפי, הצילום במובן הרחב יותר, תוך שימוש במדיות החברתיות, והם בנו את המכשיר כך שהוא ייתן פתרון מלא לכל מי שרוצה להשתמש במכשיר הזה כפתרון לכל הצרכים, והם הגיעו לרמות מאוד גבוהות מהבחינה הזו", הוא אמר.

מה בכלל גרם לכם ללכת לכיוון הזה, לקחת את המותג של וואווי ולהביא אותו לארץ כיבואן רשמי?
"בוא אני אגלה לך שמאז שוואווי נכנסה בשנת 2009 לתחום הטלפונים החכמים הרבה מאוד חברות רצו לחבור אליהם כדי להביא את המכשירים לארץ. היה ברור לכולם שאם הם נכנסים לשוק הטלפונים הם נכנסים כדי להצליח, והם יצמחו בו. הם יודעים לעבוד, יש להם מחקר ופיתוח אדיר בתחום ציוד הקצה והם יוכלו לעשות עבודה מאוד טובה בשוק העולמי, ולאו דווקא בישראל. והם אכן עשו זאת. ישראל היה שוק קטן לטעמם, ורק אחרי 3-4 שנים, כשהם הרגישו שהם ביססו את מעמדם בשוק הטלפונים, הם התחילו לחפש שווקים נוספים קטנים יותר. אוכלוסיה של 8 מליון היא שוק קטן מבחינתם. הם בדקו מספר חברות, וזה נפל בחלקנו".

איך כיבואן של חברה סינית אתה מתמודד עם היבוא של 'טלפונים לבנים' מסין?
"אתה מתכוון למוצרי מדבקה? אין מה להשוות. אלו שני עולמות שונים לגמרי. אני לא מתמודד. מבחינת מחיר מוצרי המדבקה הם זולים יותר ואין לנו שום בעיה עם זה, אנחנו לא מתמודדים אתם במחיר. וואווי ממוקמת באיזשהו שהוא מקום באמצע מתחת למכשירים הכי ידועים, ושם אנחנו צריכים להיות. מה שבטוח הוא שכבר מכירים את המותג. מותג סיני, נכון, אבל גדול ומוביל".

אתה חושב שבאיזה שהיא מידה אתה עוזר לפתוח את השוק הישראלי לעוד מותגים סיניים?
"השוק הישראלי כבר פתוח. יש ייצוג רשמי של חברות סיניות גדולות, השאלה היא עד כמה אתה לוקח את המותג להצלחה, לאן אתה מביא אותו. יש יצרנים סינים גדולים שלא מצליחים בישראל. אנחנו חושבים שמבחינתנו השנה הראשונה מוצלחת, זה לא פשוט לבנות מודעות ומותג אבל הצלחנו".

קרדיט תמונה ראשית: צבי קצבורג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *