אחד אחרי MWC 2018: אפל היא המנצחת הגדולה של התערוכה

אפל (Apple), בכל שנה, מתעלמת מקונגרס המובייל העולמי בברצלונה. גם השנה, ב-MWC 2018 היא לא הפגינה נוכחות. היא חיה במחזור חיים משלה, והיא לא תשנה את זה כי זה עובד בשבילה היטב עד עכשיו. טוב, היא לא צריכה כמה אירועים כדי להציג כמה וכמה מכשירי דגל. וחוץ מזה, בשביל מה צריך להתמודד עם תשומת הלב הטבעית שמקבלת סמסונג (Samsung) בימים האלה? למה להשוות למי יש יותר (מכשיר) גדול?

אבל זו הייתה תערוכה בה אפל, למרות שהיא השקיפה עליה מרחוק, הייתה מסופקת מאוד לראות את המתרחש בה. בכל מובן ועניין היא הייתה דווקא אחת החברות הכי בולטות בתערוכה. טוב, לא היא ממש היא. המגרעת שלה. יותר נכון המשהו המוזר הזה שהיא הטמיעה במעלה המסך של ה-iPhone X שלה. מתברר שבצורה כזו או אחרת אין כמעט חברה כמעט, להוציא סמסונג, שאומי (Xiaomi) ווויוו (Vivo) אם איני טועה, שלא טיפסה במעלה העיצוב שמציע מעין מגרעת באמצע למעלה. נכון, לא בדיוק ולא ממש באותה צורה כמו המגרעת ההיא המסוימת של אפל, אבל אי אפשר לטעות במה שנתן את ההשראה, גם מכיוון שיש חברות שאומרות את זה באופן מפורש.

ויותר מכך, היא הצליחה לגרור לשם אפילו את וואווי (Huawei) וגם את LG, שממשיכה אמנם לעשות קולות של 'תצילו אותי' אבל עדיין מעוררת עניין לא מועט, כפי שהוכיחה החשיפה הבלעדית של ה-G7 שיהיה או לא יהיה, זאת שאלה טובה.

ולי, ואולי גם לכם, נותר לתהות איזה זה קרה? פשוט מאוד. כי ככל שסמסונג מצליחה במכירות ומובילה את שוק הטלפונים החכמים, עדיין לאפל יש שם, כמותג, חזק יותר. אז אם אפל עשתה כזה, וגם אם זה ממש שנוי במחלוקת, אז הנה גם אנחנו כי להעתיק מאפל תמיד היה טוב למכירות, אז ממשיכים עם זה.

ואנחנו? תמיד חוק העדר שמח לגלות שוב ושוב שהוא משפיע לא רק על כבשים אלא גם על אנשים, ואם כל כך הרבה חברות מציעות כל כך הרבה דגמים, והמצעד לא נגמר אלא רק מתחיל כנראה, אז כנראה שהן מבינות משהו בחוק הזה כי הן רוצות למכור.

ומה נותר לי לעשות? רק להחזיק אצבעות לוויוו שהפתיעה גם ב-MWC כמו ב-CES, ולהתחנן לאפל שתחשוב פעמיים לפני המהלך העיצובי הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *