Google גוגל

לגרד בראש: למה גוגל בכלל צריכה את עסקת HTC?

הנה הדבר הכי טוב שאפשר לומר על עסקת גוגל (Google) ו-HTC: במקרה הרע הנפילה של גוגל תהיה הפעם הרבה פחות כואבת. בכל זאת להפסיד קצת יותר ממיליארד דולר זה לא כמו להפסיד כמעט 10 מיליארד דולר בפרשה בה היא מכרה את מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) ללנובו (Lenovo) תמורת פחות מ-3 מיליארד דולרים, שנתיים אחרי שרכשה אותה ב-12.5 מיליארד דולרים. הפתגם אומר ‘מי שנכווה ברותחין נזהר בפושרין’, ואני בטוח שיש איזשהו אמירה באנגלית שאומרת פחות או יותר את אותו הדבר, אבל בגוגל לא שמעו עליו או שהחליטו להתעלם ממנו.

אבל השאלה היא למה? מדוע גוגל, או יותר נכון אלפבית (Alphabet) חברת האם, בכלל צריכה את זה? ועל זה אין לי תשובה. כלומר יש: היא לא.

אם נניח שהיא לא רכשה את החטיבה בגלל שהיא פשוט ריחמה על HTC השוקעת, וזה הרי ברור שלא – הרי זה כמו לומר על גוגל Do No Evil – אז מה יכול לצאת לה טוב מזה? האם היא חושבת שאם היא תהיה יצרנית טלפונים, ובעצם היא לא כי הפעם גם אין מפעל, היא תצליח להילחם באפל (Apple) לדוגמה? הרי ברור שלא. זה יהיה נס אם מכירות מכשירי ה-Pixel (פיקסל) שלה יוכפלו ויגיעו לכמות של כ-5.5 מליון יחידות בשנה שזה פחות מ-2% נתח שוק, אז היא יכולה לא לשכוח רק מאפל אלא גם מוואווי (Huawei), שאומי (Xiaomi) ועוד רבות אחרות.

האם היא רוצה יותר שליטה בעיצוב וביצור של המכשיר? ומה היה עד עכשיו? היא אפילו הרי לא הרשתה לשים על מכשירי ה-Pixel לוגו של היצרניות. הרי גם כך השליטה במה שיקרה במכשיר הייתה מלאה לחלוטין ו-HTC רק סיפקה פס ייצור, אז למה היה צריך לשנות את זה? במה זה יועיל?

ומה יהיה עם היצרניות האחרות שייצרו עבורה מכשירים? אופס, LG, מה יהיה אחרי ה-Pixel 2 XL, אחרי זה גוגל תהפוך למתחרה שלך ורק מתחרה? טוב, כמו שכתבתי לעיל, לא באמת.

וכמובן שיהיו כאלה שיזנקו על עגלת האנדרואיד הנקי. ובכן, זו עוד נקודה שגוגל לא ממש צריכה הרי להיות מוטרדת ממנה. הרי רק לאחרונה הודיעה לנובו שהיא עוברת להשתמש באנדרואיד נקי במכשירים שלה, והיא לא היחידה. וחוץ מזה, כמה רכישות של מכשירי אנדרואיד נקי כבר בוצעו לעומת כאלו שלא? ומה שמדהים הוא שזה גם מגיע בתקופה בה חברות מכריזות על מכשירי Android One, שכן גם הם ‘נקיים’ כזכור, בתצורה יחסית גבוהה. זה מגיע משאומי, מוטורולה, וכן, גם מ-HTC, ומדובר בהכרזות על מכשירים לא רעים בכלל, וכבר השקה במקרה של ה-Mi A1.

אז למה לשם בורא יקום, גוגל הייתה צריכה להוציא 1.1 מיליארד דולרים מהכיס? למישהו כן יש תשובה?

 

וכמו תמיד תודה ל-Pixabay על התמונות החינמיות

ואם אתם כאן, כדאי לכם לקרוא גם את:

3 תגובות

  1. הי צביקה, מע עיניינים אחי… מה שאתה כותב נשמע נכון מכל זוית אבל אם נצא מתוך הנחה שהם לא הכי פריירים בשוק – אז התובנה היחידה שאני יכול לצאת איתה זה: שרמת הידע שלך פשוט אינה מספקת על מנת להביא אותך לכדי הבנה כלשהי בתחום, שהרי כל אדם עת מגיעה שעתו לרכוש, נניח עסק או מכשיר למפעל או אפילו רכב משומש – תצא דעתו ודעת סובביו עד אשר יפגוש מרענוּ האלמוני את פנקס ההמחאות שלו או לחילופיו את סטיפת מזומנניו (שהרי אמר האדמור מקלמוֹר: אין צחור מכסף שחור).
    תכנס לקפה כשאתה באיזור.
    דני.

    1. היי,
      זו בדיוק הפואנטה, גוגל מתבררת לעיתים די קרובות כפריירית לא קטנה ברכישות שלה, וכמובן שאני מתייחס לחברת האם. תבדוק מה קורה לה בתחום הרובוטיקה. וחוץ מזה, יצא לי לאחרונה לדבר עם חברים על גוגל באופן כללי – אחוז הכשלונות שלה בפרויקטים שהיא לקחה על עצמה הוא מדהים! היא תפסה את עולם החיפוש בוובוס, וזה מאפשר לה לפזר כספים לכל עבר, אבל הרבה מאוד פעמים מתברר שהיא זורקת כסף… אז אולי הפעם זה לא יקרה, אבל יש סיכוי טוב שאולי.
      וחוץ מזה, כל האנליסטים לא מבינים כלום, אז קטונתי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.