והענן? עדיין לא לגמרי מוריד את גשמיו

אחרי שהכלים של גוגל (Google) הכו נמרצות בראשי, ויש לציין ששוב, על ניהול אתר כושל, ולאחר שמצאו קצת יותר מדי שגיאות החלטתי להתחיל לעשות קצת סדר גם לאחור. בזמנו, כשהעברתי את האתר ממשכנו ב-wordpress.com לא ממש בדקתי קישורים, לא ממש בדקתי תמונות. השארתי בלאגן מאחור. מהיום שהעברתי והלאה, פחות או יותר. עד שקם המלפפון וצעק על הגנן.

אז ניגשתי לקצה רשימת השגיאות. אני לא יודע אם זה הפוסט הראשון אי פעם שכתבתי במסגרת 'החתול הטכני', אבל זה קרה ב-2 בדצמבר 2010 וכתבתי על הפיאסקו הענק של סלקום ששירותיה דממו יום לפני, פרשה שזכתה לכינוי 'אין קליטה בסלקום'. ניצלתי את המקרה כדי להעלות תהיות בקשר לענן, וזו הייתה המסקנה שלי:

אז נכון, הענן שמציעה סלקום, ובעצם שאר חברות הסלולר, אינו הענן שעליו מדברים בדיוק במיקרוסופט ובשאר חברות המחשוב שדנות בנושא וכבר מתפרנסות ממנו, אבל לדעתי האישית, אסור אף פעם לשכוח שתקלות יכולות להתרחש, וכמו במקרה הניתוק הזה, הן יכולות להיות גם ממש גדולות ולפגוע אפילו בעסקים. ובכל זאת, זה יקרה, ובקרוב כולנו נעבוד בענן.

מאז, דרך אגב, זה קרה לאמזון שוב, וגם למיקרוסופט (Microsoft)זה קרה לאחרים. זה גם יקרה עוד.

אז למה החברות עברו רק בחלקן, ואפילו באחוז יחסית נמוך כך שבמכנסים רבים עדיין מדברים בהתלהבות על כך שחברות יישארו מאחור אם לא יעברו לענן? שש שנים ארוכות עברו, והענן כבר כאן אבל עדיין רחוק מלהיות משהו גורף? אני חושב שהשאלות המהותיות עדיין נשארו על ענן, והן עדיין כוללות בהרבה מקרים חשש מפני העברת המחשוב של החברה לענן. עדיין אין מתודה מנצחת וודאית להצלחה. עדיין אין נוסחת זהב שמבטיחה חסכון כלכלי. וכן, עדיין אין ביטוח שתקלות לא יתרחשו, וזה גם אומר שהחברות זקוקות להוצאה כספית נוספת באתרי DRP, שבעצם גם הם סוג של ענן. חברות משתכנעות, אבל זה לוקח יותר זמן, אני חושב, ממה שכל חברות שירותי הענן חשבו שזה ייקח.

עובדה, מחשוב ענן זה עדיין אחלה מילת באזז.

השארת תגובה