Twitter משלבת ציוצים מסחריים – אבל בעדינות

זה לא ממש חדש שבטוויטר (Twitter) כבר חושבים ורוצים זמן רב להתחיל לשלב מוטיבים מסחריים בעולם הצייצת שלהם. למרות שבישראל אחוז האימוץ ממשיך להיות יחסית נמוך, בעולם אנשים נהנים מהמכשיר בקצב שאולי לא עולה בקצב של פייסבוק (Facebook) אבל בהחלט עולה. למעשה, יכול להיות שעד סוף השנה הנוכחית יגיע מספר המשתמשים הגלובלי לקו ה-100 מליון, ובכל במקרה, לפי  הנתונים ששחררה comScore בשבוע שעבר, נכון ל-10 ביוני 2010 יש בעולם 93 מליון משתמשים ומדובר בגידול של 109% לעומת השנה שעברה, כשהמספרים הללו אינם כוללים תוכנות חיצוניות שדרכן ניגשים לטוויטר, כגון TweetDeck, מה שהופך את המספר הזה למרשים יותר. יש עוד הרבה נתונים בדו"ח ההוא, אבל הפואנטה מובנת.

ובכן, בטוויטר רוצים, ובצדק, להפוך את המסה הזו לכסף אמיתי. איך עושים את זה? קודם כל מאפשרים, כפי שכבר דווח בשבוע שעבר, לחברות צד שלישי להוסיף ציוצים כאלה ועוד לחלק את ההכנסות עם טוויטר. איך עושים זאת? דרך ה-API עם כמה פקודות חדשות. איפה מותר לעשות את זה? בתוצאות החיפוש ובתוצאות של המגמות.

החשש הוא כמובן משילוב של ציוצים מסחריים בתוך זרם הציוצים השוטף. בטוויטר מבטיחים שזה לא עומד על הפרק, ואני מקווה מאוד שהם צודקים. יש כבר כמה וכמה אתרים שמשלבים ידיעות מסחריות בזרם השוטף של הידיעות שלהם (תציצו למשל ב-one הספורטיבי ותבינו), אבל זה יכול להיות נוראי הרבה יותר באתר בו כל ידיעה/ציוץ מסתיימת ב-140 תווים גג.

בינתיים, כה, בעדינות, בעמודה של המגמות, כבר אפשר מדי פעם להיתקל בפרסומת – או יותר נכון, מגמה מקודמת, בתרגום חופשי מאוד. זה לא מוסתר בכל, זה מסומן היטב, וכשמניחים את סמן העכבר על הכפתור הצהוב שזועק Promoted, גם רואים מי היא החברה ששילמה כסף כדי להגיע לשם.

עד עכשיו עדיין לא נתקלתי ביותר מאשר תוצאה מקודמת אחת בעמודת המגמות, ובמקרים רבים שביקרתי באתר לא הופיעה כל תוצאה מקודמת (לך תדעו מהי נוסחת התפוצה, ולפי מה משלמים את הכסף), אבל בפעם אחת ויחידה (שהעדות לה נמחקה מזיכרון המחשב שלי בזכות זוגתי שתחיה שרצתה לסגור בכלל תוכנה אחרת…) הייתה התאמה בין המגמה המקודמת להמלצה על מנוי ה-Verfied מתחת לעמודת המגמות (שזה בעצם מוטיב מסחרי בעצמו).

השאלה היא עד כמה טוויטר תמשוך לתוך העמודה הזו עוד מגמות מקודמות, וכמה זה נחשב בסדר. שתיים? שלוש? 40%? ומה עם השילוב בחיפושים הישירים בטוויטר? מי מונע שבעוד כמה זמן מעל תוצאות החיפוש בפועל יופיעו שניים שלושה ציוצים מסחריים שיהיו קשורים איכשהו לחיפוש? אין תשובות בינתיים, אבל מכיוון שעד עכשיו זה פחות או יותר נעשה בעדינות, אני מקווה שזה גם ימשיך בצורה הזו.

בינתיים ובלי קשר של ממש לכאורה, השיקה טוויטר כפתור Tweet משל עצמה. הכפתור הזה כבר שולב, או ישולב ממש בקרוב, בכמה עשרות אתרים ולחיצה עליו מאפשרת לשלוח את הקישור של העמוד בו נמצאים, ובו משולב הכפתור, ישירות אל עמוד הציוצים שלכם דרך חלונית קטנה שמופיעה על המסך לאחר הלחיצה. כמו שאתם יכולים לראות בקצה הרשומה הזו בעצמכם, WordPress.com אמצה במהירות את הכפתור הזה (אתם גם יכולים ללחוץ, לא להתבייש, תודה).

עוד כניסה למקומות בהם שלטו בעיקר מפתחי צד שלישי? ברור, אבל במקרה הזה אולי מדובר במשהו קצת שונה, זה לא ממש יישום, אלא רק כלי עזר, ועובדה שאפילו Addthis נמצאים ברשימת המשתמשים. כמו כן, אם רוצים, אפשר לבנות את הכפתור הזה לבד לפי ההוראות שתמצאו ממש כאן.

כתבתי לעיל שלכאורה זה לא ממש קשור. למה לכאורה? או! כי אם בודקים את הפוסט היטב מוצאים את השורות להלן:

לאחר השליחה לטוויטר ייתכן ותראו הצעות לחשבונות למעקב. החשבונות הללו מוצעים על ידי האתר בו אתם מבקרים והם יכולים לכלול, לדוגמה, את מקור וכותב הידיעה ששיתפתם.

ומה עוד? ברור, כל מה שבא להם להציע לכם.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *