קובי כליף, מנכ"ל סמסונג מובייל בישראל: "אנחנו מספר אחד חד משמעית"

Kalifinהיום בו נערך הראיון הזה היה יום השקה גדול עבור סמסונג (Samsung) בישראל. היא השיקה בו מגוון רחב מכשירים, כולל טאבלטים (ראה כאן) וטלפונים (ראה כאן) חדשים. זה גם היה יום אחרי ש-IDC ישראל הכריזה שסמסונג איבדה את הבכורה בשוק הישראלי לטובת אפל (Apple), יריבתה המרה, לאחר זמן ממושך ביותר בו הובילה את הטבלה בבטחה. לאחר ששלח את IDC לעשות בדק בית בתוצאות שלה, אמר קובי כליף, מנכ"ל חטיבת המובייל בסמסונג ישראל ל-'החתול הטכני' כי: "סמסונג זה המותג מספר אחד. האיכות של המכשירים סמסונג בתחום האנדרואיד היא הטובה ביותר. לאיכות יש משמעות, ומשמעות כבידה. לקוחות מוכנים לשלם קצת יותר עבור המותג שקוראים לו סמסונג בגלל שהם מקבלים איכות שהם לא מקבלים במותגים אחרים. סמסונג מספר אחד חד משמעית".

וכמה זה במספרים?
"אני לא רוצה להיכנס למספרים, אבל אני יכול לומר לך שסמסונג היא המותג המוביל בעולם וגם בארץ".

אז אם אנשי סמסונג קוריאה מסתכלים על סמסונג ישראל, מה הם אומרים?
"הם חושבים שכישראלים אנחנו יצירתיים והם מרוצים מזה שאנחנו מצליחים להגדיל כאן את נתחי השוק של החברה".

כמו בשנה שעברה מגיע יום שבו אתם מסתערים על השוק כמו קרנף דוהר. בשביל מה אתם צריכים כל כך הרבה דגמים? לא הגזמתם קצת?
"המטרה במגוון הרחב שאנחנו משיקים הוא לתת מענה מושלם לקונה הישראלי בכל נקודת מחיר, ועם הזמן אנחנו גם מבינים שהקהל הישראלי מחפש סמסונג במגוון קטגוריות מחיר ולא רק בקטגורית הפרימיום, והמהלך הזה מאפשר זאת".

מכאן נולד מכשיר כמו ה-Trend Plus?
"זו קטגוריה של 999 שקלים ויש קהל גדול מאוד בארץ של רוכשים בקטגוריית המחיר הזו, וחלקם None Brand, וזו תשובה למי שרוצה מותג מוביל בקבוצת המחיר הזו. סמסונג נותנת פתרונות לכל הצרכנים, להבדיל מיצרנים אחרים, אנחנו לא מצטמצמים רק לשכבה ספציפית".

זה אומר שנראה כאן גם מכשירי טיזן?
"אנחנו עובדים עם מגוון רחב של מערכות הפעלה. אנחנו ממוקדים בעיקר באנדרואיד, אבל אנחנו בוחנים כל הזמן מערכות הפעלה אחרות, כולל הפיתוח העצמי של טיזן, ואנחנו בוחנים כל הזמן את מצב השוק בהתאם".

אז זה אומר שמה שיהיה בעולם יהיה גם בישראל?
"נכון. אנחנו שלוחה של סמסונג העולמית ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם ההנהלה הראשית ואתה רואה שהרבה מאוד מכשירים מגיעים לארץ גם בלוחות זמנים צרים, כמו שהפעם זו הכרזה במקביל לעולם, כולל ההשקה של ה-K Zoom במקביל להשקה הגלובלית".

כשאתה מסתכל כיום על השוק הישראלי, אתה רואה שהוא אחד המגוונים, בעיקר מול אירופה. יש כאן הרבה חברות שפועלות. מרגישים לחצים עקב כך?
"אנחנו כל הזמן בודקים את השוק, ואכן בתקופה האחרונה נכנסים יותר ויותר מוצרי מדבקה, שמאפשרים לכל אחד כמעט לרכוש טלפון חכם, אבל אנחנו פועלים מהיר מאוד כדי לתת את המענה הטוב ביותר, ולתת לו סמסונג".

עם זאת, יש מספר דברים שלא כל כך מרצים את הלקוחות של סמסונג בישראל. אחד מהם הוא נושא העדכונים. "אנחנו נשדרג את הנושא הזה באופן משמעותי. אנחנו מבינים שמדובר בצורך גדול מאוד עבור הצרכן הישראלי. הבנו שיש לנו בעיה, ראינו את כל התגובות, ואנחנו פועלים לתקן את זה. הבעיה היא שישראל לא עבדה בשיטה הגלובלית. עדכון ה-FOTA לא עבד ב-Pull אלא ב-Push, מכל מיני סיבות כולל היבואן המקומי. לאחרונה השיטה שונתה. אנחנו מבינים שהיינו צריכים לשדרג שם, ואנחנו פועלים לעשות זאת ביתר שאת. אסור גם לשכוח שאנחנו המדינה היחידה בעולם שעובדת בעברית, ולכן לוקח קצת יותר זמן", אמר כליף.

מה, בודקים כל יישום ויישום שהוא עובד בעדכון גרסה?
"אין מה לעשות. החבילה שמשוחררת לישראל כללת עברית, ערבית ורוסית וכולם צריכים לקבל את העדכון הזה ביחד, ושכל היישומים בחבילה הזו עובדים".

מה לגבי התביעה הנבנית במקרה של התקלה המפורסמת ב-Galaxy S3?
"אני לא מכיר את הפרטים, כי זה נושא שמטופל ישירות בהנהלה הראשית של סמסונג בקוריאה. זה לא מטופל ברמה המקומית".

TabPro12

בהשקה, כאמור הוצגו גם טאבלטים רבים, וכליף בטוח שזה העתיד. "הטאבלטים זה תחום שילך ויצמח. הטאבלטים עדיים לא נכנסו למוסדות החינוך בארץ. אני מקווה שעוד מספר שנים כל התלמידים יסתובבו עם טאבלטים, כי העולם הטכנולוגי רץ מהר. גם הרבה מאוד עסקים, גם גדולים, מבינים שאפשר לעבוד עם טאבלט", הוא טען.

במקביל אתם מוותרים על המחשבים וגם על חלונות?
"אנחנו בודקים כל הזמן את השוק ואנחנו רואים דעיכה ב-PC וגידול משמעותי בעולם הטאבלטים ואנחנו שומעים את הצורך של הלקוח ומתאימים את עצמו אליו. לא רוצה לומר שהמחשב מת, אבל אנשים רוצים טאבלטים".

עברה פחות משנה מההכרזה הגדולה על ATIV, וזהו זה, זה נעלם?
"העולם זז מהר ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו מהר מאוד למה שקורה בשוק. תראה, סמסונג לא יצאה משוק המחשבים האישיים לחלוטין, יש מדינות בהן היא מוכרת. מצד שני, לא רק בישראל היא יוצאת בינתיים מהשוק של ה-PC. זו החלטה של ההנהלה הראשית".

 

4 תגובות

  1. קובי שלום
    אודה לך באם תיצור קשר איתי ניסיתי לשוחח עם אחד הבכירים אך ללא תוצאות.
    הנושא בעניין שרות לקוחות במניף רחובות, יש לי קובץ הקלטה של השרות שקיבלתי
    (אגב הם מודעים לגבי ההקלטה היות והשירות היה לא לטעמי הודעתי להם שאני מקליט אותם
    ובשלב זה החלה ההקלטה) ההקלטה לא נעימה לשמוע אותה בגין השירות שקיבלתי,אך התעקשותי
    ולאחר שהודעתי לנציג שהוא מוקלט בסופו של דבר קיבלתי את מה שהייתי אמור לקבל.
    בכבוד רב
    יקותיאל
    נייד 0506278300

  2. קובי שלים
    של הירקות. היתה לי ביטוח בחברת אלקטרונקס פריו . התקשרתי לשם בסוף חודש מאי ואמרו לי מותר לי להזמין החלפת מדף באחריות. לא אמרו לי שזה בתשלום נוסף. בא אלי טכנאי וצילםאת הצדקים ואמר שימסור את התמונות לחברה ו אחר כך יבוא טכנאי להחליף אותו. התקשרתי אחרי כמה שבועות לחברת אלקטרוניקס פריו ואמרו לי שמדף יגיע בחודש אוגוסט. בחודש יולי התקשרו לי מאותה חברה ואמרו לי שיגיע לי טכנאי להחליף מדף. חיכיתי לו. אחרי כמה זמן הוא התקשר שיבוא ואמר שהחלפה דורשת תשלום. אני התקשרתי לחברה אלקטרוניקס פריו ושם אמרו שטכנאי יבוא מחברת אב-אל שירותי סמסונג בצפון. ופקידה שלך לחברה הזאת e-mail קדי לברר עניין הזה. הגיע אלי טכנאי וביקש תשלום על החלפה של מדף. אניני הסכמתי עם זה. הוא הלך. יום למוחורת התקשרה פקידה מחברת אלקרוניקס פריו ואמרה שירות שביקשתי הוא כן באחריות . התקשרתי לחברת אב-אל ואמרתי להם את זה
    אבל הם אמדו בשלהם. איזה מן חברה הזאת? איזה מין שירות?

  3. קובי שלום
    אני לקוח שלכם כבר הרבה שנים ויש לי מס מכשירים שלי וגם לילדיי אני בהחלט אוהב את גלקסי רק שלאחרונה יש בעיה
    ביוני השנה קניתי גלאקסי 6h+ אחלה מכשיר הוא השתגע לי הבאתי אותו לתיקון אמרו לי מים אמרתי אחלה תתקנו שילמתי 1160 שח
    אגב אמרו לי לא מאפסים לא נוגעים בלוח M
    לאחר מס ימים קראו לי לקחת את המכשיר קיבלתי אותו ולידי ממש האחראי משמרת פתח אותו עם הקוד שלי ורצה להיכנס לגוגל ואיכשהו הוא נעל את המכשיר כשהוא ניסה שוב את הקוד זה לא נתן לו ושוב ניסה כמה פעמים ללא הצלחה ואז הוא אמר לי שהוא יעביר לטכנאי מחר בבוקר והוא יסדר את זה ולמחרת בצהרים מתקשר אלי טכנאי ואומר לי שהמכשיר תקוע וצריך לפרוץ אות עי איפוס ומכיוון שלא גיביתי אותי על פי הדרכתם אז לא הסכמתי וכרגע הם מתנערים מאחריות יד לי בנייד מלא טלפומים ומסמכים ותמונות של אימי ז"ל
    אני מבקש ממך עזרה שתתערב כמט כן פניתי לסמסונג קוריאה הם איתי בתכתובות ולמשרד התקשורת אני עובד במשרד עו"ד מהגדולים בארץ ואני מתכוון ללכת עם זה עד הסוף ולכן מין ההגינות פניתי אלייך תחילה
    אשמח אם תשוב אלי לפתרון הבעיה
    הכבוד רב ותודה מראש ינקו יוסי 0533400147

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *