כשאפליקציה חכמה הופכת לאובר חוכם

אני חושב שאחד הדברים הכי טובים שקרו לאנושות, וכן אני מגזים בכוונה, זה ההחלטה היחסית זריזה של הבנקים להיכנס לעולם הדיגיטלי, לשחרר אפליקציות לטלפונים, ולפתור את מי שרוצה מכך את המפגש עם זיו פניו של הפקיד בבנק, מקום אידאלי להגיע אליו למי שרוצה להתעצבן, לגמור ספר עב כרס, ולפעמים שניהם ביחד. זה לא יוצא יותר זול בשורה התחתונה. העלויות של השימוש באפליקציה זה בדיוק כמו לגשת למכונה בקיר בה מנהלים את החשבון – לא, לא זו שפולטת כסף. בהיבט הזה ממשיכים לעבוד עלינו – אנחנו עובדים והבנק לוקח את הכסף כאילו הוא עושה את העבודה, ולא מספיק לו שהוא משחק בכסף שלנו כדי להשקיע ולתת הלוואות ולהרוויח על זה. אבל ניחא, זה לא עניינו הפעם.

אבל אם יש דבר שאני מאוד לא אוהב זה אפליקציות שמחליטות להיות נודניקיות. פתאום, מהשמיים הכחולים, האפליקציה מחליטה לעשות משהו שאתה כמשתמש פשוט לא מסוגל להבין. וכן, כמובן שלא שמתי את התמונה לעיל סתם. זה בהחלט קשור לבנק הפועלים, לאפליקציה שלהם, ולמה שרואים באמצע – שימוש בטביעת אצבע.

כמי שיש לו קצת ניסיון בשימוש באפליקציות בנקים, ואיני מתכוון לעשות פרסומת חינם לבנקים אחרים, תמיד הרגשתי שהאפליקציה של בנק הפועלים נכנסת קצת יותר מדי לנשמה. אבל בסוף גם שם הבינו, וקצת באיחור, שצריך לאפשר ללקוח להשתמש בטביעת אצבע ובאפשרויות אחרות להיכנס לאפליקציה/לחשבון בקלות בלי לעבור את תהליך הססמה המפרך. אז אחרי רישום, מעייף עד מתיש כמובן, הצלחתי לעשות את זה ולסמן את טביעת האצבע שלי גם לצורך הכניסה לחשבון.

עד שהחלטתי להוסיף אצבע

הכל עבד היטב, על מי מנוחות יחסית, עד שעשיתי מעשה שלא קשור לאפליקציה אלא לדרך השימוש בטלפון שלי, Mi Max 2 נכון לכתיבת שורות אלו עם אנדרואיד 7.1, והוספתי טביעת אצבע נוספת מהיד השנייה. בשימושים השונים בטלפון עצמו אין שום בעיה, אבל ברגע שנכנסתי לאפליקציה של בנק הפועלים התחילו הבעיות.

"שלום זיהינו ששינית את טביעת האצבע שלך", מיהרה האפליקציה להכריז בצהלה, כאילו אומרת, 'תראה איזה מאובטחת אני, אה? עלי לא יצליחו לעבוד'. שנייה אחר כך כבר הייתי במסך הישן, המוכר והמאוד לא אהוב של הכנסת קוד משתמש וסיסמה. טביעת האצבע? הייתה כחלום. אם אני רוצה להשתמש באפליקציה שוב עם טביעת אצבע, אני צריך להתחיל מחדש. יצאתי מהאפליקציה מיד. ברחתי אפילו עם הרגשה לא טובה שעולה מהבטן. אני צריך לעכל את זה כמה ימים ולצבור כוחות ולא להתעצבן לפני שאני נרשם שוב.

אבל רגע, בנק הפועלים, אתם יכולים לספר לי בבקשה עם איזו אצבע אני צריך להירשם? הרי אתם אומרים שהאפליקציה שלכם היא 'האפליקציה הבנקאית המובילה בישראל', לא?

נ.ב. 1

דרך אגב, שלא יהיה ספק שבאפליקציית הבנק השנייה שלי, ורק אומר שהצבע השולט בה ירוק, אין שום בעיה. שתי האצבעות מתפקדות היטב.

נ.ב. 2

ואם כבר אני מזכיר את האפליקציה של הבנק הפועלים, אתם יכולים בבקשה לספר לי למה כשאני יוצא ממנה היא נשארת בזיכרון? למה אני צריך באופן פעיל להיכנס לרשימת האפליקציות הפעילות, כמו ב-Windows, ולעצור את התהליך באופן אגרסיבי? ואני בכלל לא נכנס לנושא של הפקדת המחאות. סתם עצוב.

נ.ב. 3

ואם מישהו רוצה להוריד את האפליקציה תמצאו אותה כאן לאנדרואיד | וכאן ל-iOS

תגובה אחת

  1. רציתי לומר ח"ח לבנק הפועלים על תגובה עניינית ודי מהירה:

    היי צבי,
    אנחנו מודים לך שהסבת את תשומת ליבנו לשני העניינים האלה- שימוש בשתי טביעות אצבעות ושהאפליקציה נשארת בזיכרון, והעברנו אותם להתייחסות הצוות הטכני.
    שיפורים רבים אצלנו, ובכלל, קורים בזכות רעיונות של משתמשים או אי נוחות שהם חשים בשימוש, ואנחנו פתוחים להקשיב, לבדוק ולהשתפר.
    נשמח לעדכן אותך בממצאים, או לבדוק מולך האם זו תקלה נקודתית. לשם כך ולשם שמירה על פרטיותך, אנא צור איתנו קשר דרך המסנג'ר של דף הבנק.
    שתהיה שנה טובה ומעניינת!
    שירז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *