צייר לי דודל כבשה

אני, בדרך כלל, לא מבצע חיפושים מאתרי החיפושים אלא ישירות משורת הכתובת. התרגלתי. זה קל, זה נוח יותר. בגלל זה אני בדרך כלל מפספס כשיש בהם משהו מיוחד. אבל הפעם, איכשהו הגעתי לעמוד הראשי של גוגל (Google) והדודל שהוצג שם מיד שבה את לבי.

לא הייתי זקוק ליותר מדי הסברים. איך אפשר שלא לזהות את 'הנסיך הקטן', אחד מהסיפורים הנפלאים שנכתבו על פני האדמה הזו, ולא רק לילדים? אני מביט עכשיו על תמונות הבת שלי, דורון, אוטוטו בת ארבע, ואני מחכה לרגע שאוכל לספר לה את הסיפור הזה והיא תבין, והמרחק משם לא כל כך גדול.

היום הוא יום ההולדת ה-110 אנטואן דה סנט-אכזופרי, טייס, סופר, משורר ועיתונאי שנהרג ב-1944 במלחמת העולם השנייה. הספר הזה היה הספר האחרון שפורסם בחייו (עוד אחד פורסם לאחר מותו). "הנסיך הקטן" היה יוצא דופן, ולו רק בגלל שהיה ספר ילדים – ועם זאת היה קשור בכל זאת לטיסה כמו האחרים כי הוא מתרחש כשהסופר מתרסק בסהרה ואז פוגש בנסיך. ספר זה גם הפך לספרו המפורסם ביותר.

דואר ישראל הוציא בול לזכרו של הטייס ההרפתקן. זה היה בול שיצא בשנת 50 למותו ובו כמובן יש גם את תמונת הנסיך הקטן. בשובל הבול הודפס המשפט שכולם כמעט מכירים מהספר, גם אם הם לא ממש מכירים אותו:

"על כן תוכלו בוודאי לתאר עד כמה הופתעתי כשהעיר אותי עם שחר מין קול משונה. הקול אמר:

"בבקשה, צייר לי כבשה!"

"מה?"

"צייר לי כבשה".

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *