מכונת מכירות משומנת

האמת שקצת קשה לי להודות ולומר זאת בפה מלא: מתברר שארגונים גדולים יודעים ללמוד לקחים דווקא יפה מאוד. אומרים שבדרך כלל היתרון של ארגון קטן הוא גמישות, והיכולת להגיב מהר לשינויים לפני הצורך. אומרים בדרך כלל שזה בדיוק החיסרון של ארגון ענק – יותר מדי אנשים בשרשרת ההחלטות, הסתיידות של אנשים בתפקידים והקושי לשנע אנשים ולגרום להם להתחיל לחשוב אחרת.

בזמנו אינטל (Intel) הוכיחה, אחרי שחטפה סטירה טכנית מצלצלת מ-AMD, שהיא יודעת להפיק לקחים יחסית מהר מבחינה טכנולוגית וכיום היא מתנהלת בצורה שלא ממש מאפשרת למתחרה הזעירה שלה להרים שוב את הראש. שיטת הטיק-טוק שלה, פעם ארכיטקטורה חדשה ופעם מעבדים חדשים ובכל מספר חודשים קצובים, מוכיחה את עצמה. מעבר לכך היא לא שוכחת לרגע להזכיר לכולם באמצעות מודעות ואין ספור הודעות לעיתונות כמה היא טובה וכמה היא נהדרת וכמה היא חשובה – כמובן, במילותיה שלה, לא שלי.

עכשיו, עם ההשקה של Windows 7, מתברר שגם מיקרוסופט (Microsoft) למדה לקח אחד מאוד רציני מהעבר: לא מספיק להשיק מערכת הפעלה חדשה, צריך גם לבצע שטיפת מוח הכי חזק שאפשר, במיוחד לאור הכישלון הכואב של מערכת ההפעלה הקודמת. הנה, אני, צבי קצבורג, מוריד בפניה את הכובע.

הפעם המנהלים שם מוכיחים שהם בהחלט יודעים לעבוד. אין בוקר, צהריים או ערב שתיבת הדואר שלי אינה מופצצת בחומר פרסומי כזו או אחר ששייך לארגון כזה או אחר שעושה בעצם את העבודה ישירות עבור מיקרוסופט וזועק בקול גדול שהנה היא, ממש כאן, Windows 7 המדהימה, החתיכה, הנוצצת והבלא בלא בלא. יש אולי כמה טעויות פרסום שנובעות אולי מחוסר הבנה כזה או אחר, אבל אין ספק שמיקרוסופט עשתה עבודת שיווק טובה אם כותרת של הודעת דואר היא המשפט “שנתיים חיכיתם לה – עכשיו היא כאן”. מודה שלא ממש חשבתי ברגע הראשון שהם מדברים על Windows 7.

יש גם מקומות בהם אפילו מספקים רשימת ‘מדוע לקנות מחשב עם מערכת ההפעלה החדשה’. אני לא יודע כמה שילמה מיקרוסופט לצורך העניין הזה, אם בכלל – אבל אני מניח ששכן – אבל אין ספק שברמה מסוימת זה עושה את העבודה. זה מראה שמיקרוסופט למדה ועוד איך למדה. אני לא יודע כמה זה עולה לה לעשות את זה בכל רחבי העולם, אבל אין לי ספק שזה עובד.

ולא משנה כרגע עד כמה מערכת ההפעלה הזו טובה או לא, מסע יחסי הציבור שמלווה אותה, לדעתי לפחות, מוצלח ומקיף מאוד ומגיע לכל אחד. איך אני יודע? כי אבא שלי שאל אותי אתמול מה זה Windows 7.

עוד משהו שכדאי לקרוא >  הגיע הזמן של גוגל לבקש סליחה

2 תגובות

  1. דבר ראשון – מדוע אתה מחייב אנשים לתת את כתובת המייל שלהם בשביל לטקבק? מיותר לחלוטין.
    דבר שני – האסטרטגיה של אינטל נקראת טיק-טוק (לא טיק טאק שהן סוכריות לריענון הפה), ולא מדובר בהוצאת פלטפורמה חדשה ומעבדים חדשים כפי שכתבת, אלא בהוצאת ארכיטקטורה חדשה, ומיזעור התהליך שלה לאחר מכן. פלטפורמה היא כינוי יותר מתאים לערכת שבבים ומעבד המוכוונת לשוק מסוים.
    משהו נוסף – לאחר קריאה לא מועטה של כמה מהפוסטים שלך, התרשמתי שאת רוב הנושאים עליהם אתה כותב, אינך מבין די צורכם. חבל מאוד שהבלוג שלך מתיימר אחרת.

    בברכת יום נעים.

  2. שלום יהל, תודה שבאת לבקר.
    באמת חשבתי לוותר על כתובת המייל אחרי שטענת שזה מיותר עד שעוד סיבוב גדול בהרבה מאוד בלוגים הרבה יותר נחשבים משלי הראה לי בכל מקום כמעט אני צריך להשאיר את המייל שלי כדי לכתוב תגובה, ומכיוון שכמו שאתה טוען איני מבין די צורכם עניינים רבים, בטח בכתיבת בלוגים אני סומך על דעתם של אחרים שותיקים ממני בנושא אז החלטתי לסמן את האפשרות הזו בחזרה.
    תודה על תיקון הטיק טוק, אין לי מושג למה כתבתי טיק טאק, ככה זה שכותבים בלי עורך… ואני אפילו לא אוהב את הסוכריות הללו.
    לגבי השורה האחרונה: אני מבין שלא תחזור לבקר. חבל. אבל אני חושב אחרת ממך… משום מה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.