דברים סלולריים שרואים רק שם

בשנים האחרונות התרגלנו לאותם שמות יצרניות פחות או יותר בראש טבלת המכירות בשוק הטלפונים. אין סיבה לחזור על השמות. כל מי שטיפה מתעניין בשוק מכיר אותם היטב, ומכיר גם את העליות ואת המורדות. אבל אנחנו מכירים את נקודת המבט הגלובלית. כשמתחילים לפרק את התמונה לפיקסלים, ולאו דווקא קטנים, מתגלים סיפורים קצת שונים אם מפנים את הזרקור אל עבר אזורים שונים בעולם – אל עבר דרום אמריקה למשל.

לפי חברת מחקרי השוק קאונטרפוינט (Counterpoint) גם בדרום אמריקה סבלו היצרניות, באופן כללי, כמו בכל העולם מירידה קשה במכירות. לפי הדיווח של החברה (כאן) השוק ברבעון השני של 2020 הצטמצמם ב-36% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. במונחים של רבעון לרבעון המכירות בכלל דרום אמריקה ירדו ב-19.5%.

זו ירידה הרבה יותר חזקה מהממוצע העולמי, לפחות לפי הנתונים שסיפקה חברת המחקר גרטנר (Gartner) שסיפרה שהמכירות ירדו ב20.4% במונחים של שנה לשנה (כאן).

ההפתעה במקום השני

לא מפתיע כמובן לגלות שבדרום אמריקה סמסונג (Samsung) כמו ברמה הגלובלית מובילה את השוק, ובמקרה ‘המקומי’ הזה בהפרש ענקי. היא גם לא התרסקה כמו ברמה העולמית ונתח השוק שלה ירד מ-42.8% ל-42.5 ולמרות שההפרש הזה אומר כמה מאות אלפי מכשירים – וקאונטרפוינט לא מספקת את המספרים האלה – הוא די מזערי.

אבל מכאן והלאה שום דבר לא ממש דומה. קודם כל אפל (Apple) בכלל לא בחמישייה הפותחת, וגם אופו (Oppo) לא, אבל זה לא ממש מפתיע. החברה במקום השני היא הכי מפתיעה. מתברר שלמוטורלה (Motorola), דרומה מארצות הברית, יש הרבה מאוד הצלחה. לא רק הצלחה, היא אפילו הגדילה את כמות המכירות שלה מול הירידה העצומה של השוק וזה הזניק אותה מ-14.9% נתח שוק ל-22% ברבעון הזה, וזה גידול של 48%. מדהים, נכון?

אז אולי לישראל המכשירים שלה לא יגיעו (כאן) אבל בכל רחבי דרום אמריקה היא הגדילה את המכירות שלה ברבעון הזה, ובמיוחד במקסיקו. עם זאת, ברזיל היא המדינה מספר אחת שלה.

המפתיעה השנייה, מבחינתי, היא LG. היא ממש הייתה רוצה לשכפל את נתח השוק שלה בדרום אמריקה גם לרמה הגלובלית, וגם הישראלית, עם נתח שוק של 4.5%, אבל עדיין היא איבדה חצי אחוז לעומת הרבעון השני של 2019, וגם לא בטוח שהמהלכים שהיא עושה יחזירו אותה לשם (כאן). שאומי (Xiaomi) גם עברה אותה עם מכירות שהפכו למשמעותיות ועם קפיצה משמעותית מנתח שוק של 1.9% ל-4.9% שלא עזר לה ברמה הגלובלית בה הפסידה לפי גרטנר יותר מ-21% משנה לשנה.

והסיפור של וואווי (Huawei) עצוב כאן יותר מאשר ברמה העולמית. סין, כך מסתבר, והגאווה המקומית כנראה הצילו את החברה בסך הכל, כי לפחות בדרום אמריקה היא קיבלה סנוקרת שגילחה את נתח השוק מ-12.2% ל-7.3%.

ומה זה אומר על מקומות אחרים בעולם? כנראה כלום, אבל זה מעניין קצת להסתכל על אחד הרכיבים שמרכיב את המכירות הגלובליות ולגלות תמונות אחרות.

ומה אתם חושבים המצב כיום בישראל? האם זה הופכת בהדרגה למדינה תלת-ראשית של סמסונג, שאומי ואפל כשכל האחרות מתחלקות בפירורים?

תמונה: סאו פאולו, ברזיל – Pixabay

תגובה אחת

  1. זה מרגיז לראות שלמוטורולה אין שום נוכחות בארץ, כאשר שנים המכשירים שלה מקבלים המלצות חמות בדרגי הביניים הנמוכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.