בפייסבוק לא מנקים את הזבל

אם אתם משחקים בפייסבוק (Facebook) ולא רק משתתפים בקבוצות, משתפים תמונות וכל מיני סטוטסים במידה כזו או אחרת, אתם מכירים את הפינה הימנית/שמאלית העליונה בה הרשת החברתית מציעה לכם משחקים חדשים. בעצם, כמעט בטוח כלכם מכירים את הפינה הזו גם אם אתם לא מרבים לשחק.

מדובר מחלק ממערך הפרסום של הרשת. ההפניה למשחקים היא לא כדי לעשות טוב על הלב למפתחים, אלא כדי לנסות לגרום לאנשים להשתלב בכלכלת המשחקים ‘הקטנה’: שחקו, תתקשו, תתקעו, תוציאו כמה שקלים מהכיס כדי לקנות דברים שיעזרו לכם להתקדם במשחק. זה התחיל אולי ב-Farmville של זינגה (Zynga) באופן משמעותי, אבל זה לא עצר לרגע – לכל היותר זה הפך למורה דרך מובהק לרוב המשחקים שמשחקים היום במובייל.

EA1
רוצים לשחק ב-Madden NFL 13 Social? אתם יכולים לרצות. לא קיים יותר משחק כזה

הבעיה היא שהאנשים שאחראים לפייסבוק אולי טובים מאוד במציאת עוד ועוד דרכים לשגע את המשתמשים, וטובים מאוד בדחיפת עוד ועוד פרסומות בכל מקום שאפשרי – כסף, כסף כי תרדוף – אבל במרדף שלהם ‘להתקדם’ לאורך נתיב הפרסום, הם לא ממש בודקים מה (לא) נשאר מאחור. כנראה שאין להם מספיק כסף (מותר לגחך) כדי למצוא כמה עובדים שיהיו אחראים, בתורנות אפילו, להורדת/מחיקת הזבל.

כן. מה לעשות, יש כמה חברות שבסופו של דבר מחליטות להוריד משחק אחד או שניים, או עשרה, מהרשת החברתית. המשחקים עצמם, יש לציין, למרות שהם מופיעים בפייסבוק הם בעצם מורצים מהשרתים של מפיקות המשחקים. כלומר, הם משובצים בתוך חלון שפייסבוק פותחת בשבילם בכל פעם שאתם נכנסים למשחק. אם המשחק לא מצדיק את עצמו, חבל על המקום ועל הזמן. מורידים ומוחקים.

תגיעו לעמוד ב-EA עצמה שיספר לכם שהוא לא גר כאן יותר, ואם אתם רוצים, תקנו פרחים ותשימו אותם על הקבר שלו בבית הקברות למשחקים.

הבעיה היא שפייסבוק, כך מתברר, ממשיכה להפנות אל אותם משחקים שבעצם לא קיימים, ובתמונה אתם רואים דוגמה לכך. אם תלחצו על הצלמית של המשחק אתם תגיעו אפילו לדף ההתקנה שלו בפייסבוק, אבל מעבר לזה, תגיעו לעמוד ב-EA עצמה שיספר לכם שהוא לא גר כאן יותר, ואם אתם רוצים, תקנו פרחים ותשימו אותם על הקבר שלו בבית הקברות למשחקים.

ואני שואל: אתם שם בפייסבוק לא יכולים למנוע את בזבוז הזמן הזה מאיתנו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.