14 ננו-מטר של סמסונג ו-GlobalFoundries זה טוב דווקא לאינטל?

glosams3

לכאורה, ההכרזה של GlobalFoundries וסמסונג (Samsung) על חתימת הסכם שיתוף פעולה לייצור מעבדים בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר (כאן וגם כאן), צריכה לגרום לאינטל (Intel) לדאגה מסוימת. על הנייר, ההתחברות בין שני יצרניות גדולות יחסית בתחום המעבדים הכולל, במטרה לאפשר ייצור של מעבדים שייעודם הוא קודם כל, אם לא רק, לשוק הנייד, מטילה עוד איום על מעמדה החדש והמתחדש של אינטל כספקית המעבדים 'עדיין הכי גדולה אבל ממש לא כמו פעם'.

זה גם לא סוד ששיתוף הפעולה מטרתו הוא לא רק ייצור ב-14 ננו-מטר, עם טכנולוגיית ה-FinFET התלת-ממדית שלו, כקו מטרה סופי. קו המטרה הוא לשכנע יצרניות ללא מפעל (Fabless) לנצל את קווי הייצור שיציעו שתי החברות כדי לייצר בפועל את המעבדים שיגיעו לשוק. הן מתכוונת להשקיע לא מעט מאמצים בכיוון הזה (שלושה מפעלים של סמסונג ואחד של GlobalFoundries), כשהתחרות היא לא רק מול אינטל אלא גם מול TSMC, מפעלי הייצור הלאומיים של טייוון שמועדפים על לא מעט יצרניות בתחום.

לכאורה אין ספק שמדובר בקפיצת מדרגה: 20% ביצועים יותר לעומת מעבדי ה-20 ננו-מטר וכל זאת בצריכת כוח שנמוכה יותר ב-35%.

למה לכאורה? כי רק רגע, זה נחמד לדבר ולהשוות את מעבדי ה-14 ננו-מטר העתידיים למעבדי 20 ננו-מטר, אבל היכן בדיוק המעבדים הללו של שתי החברות? בעוד אינטל כבר בינואר הקרוב תמכור מעבדי 14 ננו-מטר מפסי הייצור שלה, GlobalFoundries אולי תצליח לחלץ מקווי הייצור שלה כמה מעבדי 20 ננו-מטר. נכון לעכשיו שתי החברות הללו מציעות מעבדים של 28 ננו-מטר, שכבר נחשבים יחסית 'מיושנים', וזה מה שיהיה להן להציע ברוב חודשיה של המחצית השנייה של 2014.

14 ננו-מטר? באופטימיות אפשר לדבר על סוף 2015, בפועל כנראה לא לפני תחילת 2016, שנה אחרי אינטל, פחות או יותר, עם מעבדי ה-Broadwell שלה.

זה בדיוק מראה את הפער הטכנולוגי הענק שעומד לזכותה של אינטל, וזה בדיוק הזמן עבור החברה הזו, שגם כך החליטה לפתוח את פסי הייצור שלה גם כדי לייצר תכנונים של חברות ללא מפעל, להראות את הפער הזה. 'אתם רוצים 14 נוו-מטר? אז למה אתם צריכים לחכות עוד שנה שיש לנו פתרון מלא הרבה יותר קרוב?'

כל מה שאנשי אינטל צריכים זה לבשל היטב את המצגת ואת החומר שהביאו סמסונג ו-GlobalFoundries.

אני, כצרכן סופי, שמח שהתחרות הולכת וגוברת בתחום, אבל בפועל זה בינתיים תחרות של פרסומים יותר מתחרות אמיתית, בכל מה שקשור להיבט הטכנולוגי הטהור לפחות. נתונים מראים שעד עכשיו אינטל לא מצליחה לשכנע את השוק, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *