אהרון לאוטמן - מנהל מכירות Dynabook ישראל

“טלפונים אף פעם לא יחליפו את המחשבים הניידים בארגונים”

כל דרדק קטן יודע כיום שהטכנולוגיה שמגיעה אלינו עושה את דרכה בעיקר ממפעל סיני כזה או אחר, בוודאי אם אנחנו מתייחסים לעולם הדי מצומצם של טלפונים חכמים ושוק המחשוב האישי, ובעצם גם העסקי. ההשפעה של השוק היפני, ממש מעבר לים, הרבה יותר חלשה בהיבטים הללו אבל לפחות בתחום המחשבים הניידים לטושיבה (Toshiba) היו הרבה מאוד דברים לספר ולהראות כנציגה גאה וותיקה של האי שפעם שלט בשווקי המוצרים האלקטרוניים.

אבל מטושיבה כבר לא נשאר יותר מדי טושיבה, וזה נכון גם בהיבט של המחשבים הניידים. היום קוראים ליצרנית המחשבים דיינבוק (Dynabook) שזה מהלך שבא לייצג את דרכה החדשה של החברה ש-80% מתחום המחשוב האישי שלה שייכים כיום לשארפ (Sharp) שבעצם היא בכלל כבר חברת בת של פוקסקון (Foxconn) שידועה בעיקר כמרכיבה הגדולה ביותר של הטלפונים של אפל (Apple).

מסובך? מורכב? לא בטוח, ואולי אפילו בשורה התחתונה די טוב חושב אהרון לאוטמן, מנהל המכירות של החברה בישראל שבארץ ממשיכה להיות מיוצגת, והנה היבט מסוים של יציבות, בידי חברת ‘מפעיל’.

“כשאתה בודק מה נשאר מטושיבה אז אתה מוצא את המסורת והיכולת שלנו, את הידע כולו לחדש, לפתח ולהביא מוצרים שהם הכי חדשניים ומאובטחים לשוק. כשאתה בודק מה השתנה זה כוח הייצור הגדול שקיבלנו עם החיבור לשארפ,קיבלנו רוח גבית של כוח ייצור משמעותי ביותר וגם את האפשרות להיכנס לכל מיני תחומים חדשים כמו מחשוב לביש. זה גם עזר בכך שאנחנו יכולים כעת לשלב באופן טבעי יותר את טכנולוגיית המסכים האיכותית והמתקדמת של שארפ, IZGO למי שלא מכיר. זה עוזר לנו לשפר את התצוגה של המחשבים וזה גם הוביל אותנו למקומות חדשים כמו תוכניות להשיק סדרה של מחשבי הכל כלול שולחניים לשוק המקצועי עם מסכים שמציעים רזולוציה של 8K, לדוגמה”, אמר לאוטמן הראיון שנתן לחתול הטכני בו התייחס לחברה אותה הוא מייצג, בפרט, אבל גם לשוק המחשוב האישי הנייד בכלל – במיוחד בהיבט העסקי שלו.

מה באמת המגמות שמאפיינות כיום את שוק המחשבים הניידים?
“אנחנו רואים קודם כל מגמה להגיע למשקלים יותר נמוכים כדי לאפשר יכולת ניידות גבוהה יותר, עם זאת חייבים לשמור על ביצועים כדי שעובדים יוכלו לעבוד בכל מקום בתנאים מלאים. לזה אמור בסופו של דבר להצטרף גם הדור הסלולרי החמישי שיוסיף את הדחיפה מבחינת ביצועי רשת כך שניתן יהיה באמת לעבוד מכל מקום וגם להתחבר בקלות ובאופן חלק לכמות גדולה מאוד של מוצרים שישלימו את חוויית המחשוב האישי”.

אתם מתרכזים, לפחות בארץ, רק בשוק בעסקי. מה ההבדל העיקרי בין מחשבים שמוצעים לשוק העסקי מול מחשבים מוצעים לשאר השוק?
“בשוק העסקי הדגש העיקרי הוא בנושא האבטחה אם זה הצפנה של הכונן, אם זה אפשרויות כניסה עם טביעת אצבע או זיהוי פנים, אם זה מניעת חדירה של רושעות ורוגלות וכדומה כדי למנוע זליגה של מידע חשוב של הארגון ושל היחיד כמובן. עם זאת, חייבים כאמור להציע ניידות גבוהה. ההיבט של הניידות חשוב יותר לשוק העסקי מאשר לשאר השוק בו המיקוד הוא בשימושים כוללים, כולל חלופה למחשב שולחני במקרים רבים”.

יש סיכוי שתחזרו לשוק הצרכני?
“למעשה כבר התחלנו בהשקה של דגמים ידידותיים יותר מבחינת מחיר, לדוגמה Satelite Pro L50 שפונה לשוק ה-SMB אבל בהחלט יכול להיות פתרון מצוין גם למחשב ביתי לשימושים כוללים. זה מחשב נחמד מאוד, עם תג מחיר נחמד”.

ניידות זה קודם כל קלות

אחד הדברים שבדיינבוק מתגאים בו לאחרונה הוא Portege X30L-G מחשב נייד דקיק עם מסך 13.3 אינץ’ במשקל של 870 גרם אותו הציגה בתערוכת CES האחרונה בתחילת ינואר 2020. בחברה מיהרו להכתיר אותו כמחשב הקל ביותר מסוג בעולם.

יש באמת תחרות כזו על המחשב הכי קל?
“בגלל שעולם העבודה מצד אחד רוצה להיות נגיש למחשב מלא ולא רק לטלפון, ואתה רוצה את הניידות הגבוהה באופו טבעי בעולם העסקי בו הרבה מאוד אנשים נמצאים בתנועה מתמדת, זזים כל הזמן ממקום למקום, עם הרבה טיסות והרבה נסיעות, אז כן למשקל המחשב יש תפקיד משמעותי במכירות ומכאן יש גם הצהרות”.

יש עוד לאיפה לרדת מבחינת משקל?
“אפשר אולי לצמצם עוד טיפה את הגוף אבל על חשבון זמן עבודה של הסוללה, אולי ייכנסו לשימוש חומרים אחרים או טכנולוגיות חדשות של סוללה שיוכלו אולי להפחית את המשקל שלה עוד קצת, אבל לדעתי אנחנו די בגבול, לפחות לגבי מחשבים עם מסכי 13.3 אינץ’. הרי זה כבר קרוב מאוד למשקל של טאבלט”.

עם כל הכבוד לטלפונים, המחשבים לא ייעלמו בגללם

אתה חש קניבליזציה מצד הטלפונים החכמים המובילים כיום על שוק ה-PC?
“בשוק העסקי ממש לא, עדיין נשאר הצורך ליכולות של מחשב מלא ולאבטחה שאין בטלפונים. לשימושים ארגוניים תמיד יצטרכו מחשבים ניידים. טלפונים לא יוכלו להחליף את זה אלא אם הם יהפכו למחשבים”.

מצד שני הם הרגילו אותנו להשתמש במגע גם במחשבים. אתם מציעים גם דגמים ללא מגע. אפשר בכלל להציע דבר כזה כיום, גם אם זה לשוק העסקי בלבד?
“בגלל שאנחנו רגילים כמובן מהטלפונים אז די מתבקש שלכל מחשב יהיה מסך מגע, ולכן מבחינת דיינובוק אנחנו מציעים בכל הליין שלנו את האפשרות לקבל את המחשב עם מסך מגע למי שרוצה, אבל גם עדיין מציעים מסך רגיל כי יש אנשים שלא רואים בכך את הצורך. אבל ברגע שאתה מתרגל אתה לא תחזור, זה עניין של תפיסה. אין פה טוב או נכון ולא טוב, רק הרגל”.

השוק הישראלי יש משהו ששונה בו מהשוק העולמי?
“בישראל, ואני בטח לא מקורי בזה, יש אימוץ מוקדם של טכנולוגיות חדשות בגלל האופי של האנשים, לא מפחדים מתקנים חדשים ולהתנסות במוצרים חדשניים”.

אתה רואה את זה גם ברמה של המכירות העסקיות?
“אכן כן, לקוחות מבקשים מפרטים של מחשבים משודרגים עם טכנולוגיה מעודכנת לדורות החדשים והכי עכשוויים”.

אבל אומרים על ישראל שהיא קטנה, ולא רק שהיא קטנה, שהיא מוטת מחיר.
“זה מהצד השני, מחפשים מציאות, מחיר נמוך ככל האפשר והתחרויות מאוד גבוהה ברמה של המחיר. וזה גם בעולם העסקי שלא יהיה ספק, לא רק בצרכני. יש מלחמה קשה על המחירים. רוצים הכי טוב אבל רוצים לשלם הכי פחות. במקומות שלוקחים בחשבון קודם כל את האיכות יש לנו את היכולת לנצח ולזכות בעסקאות כי מבחינה טכנולוגיות אני חושב שאנחנו מובילי שוק וביותר מהיבט אחד”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.