הפרסום בתיבות הדואר הוא זה שעובד

מודעות קופצות, מודעות שמוסתרות מתחת לדפים אליהם אנחנו גולשים. מודעות שצצות במעבר בין עמודים, או כשיוצאים בכלל מהאתר לאתר אחר. מודעות שמבוססות על תמונות, על פלאש, על תוכנות. זה פשוט משגע ואין גולש שבשלב כלשהו לא חוטף עצבים בגלל הצורך לסגור עמודי מודעות מיותרים שקופצים לו בכל מיני מקומות על המסך או שהוא צריך להתעכב כמה שניות עד האפשרות לסגור מודעה כדי לעבור לתוכן. במקרה של גולשים הפרסום באינטרנט פשוט מפריע ברמות מטורפות לפעמים.

גם מהצד השני, של האתרים שרוצים להתפרנס, קשה לומר שהפרסום באינטרנט באמת עובד. כמה אתרים יכולים לומר שהם מוכרים מספיק מודעות כדי להתקיים בכבוד? אתם חושבים שאם 'הארץ' לדוגמה היה מרוויח מספיק ממודעות אינטרנט, ולא שחסרות בו בכל פינה, הוא היה צריך למכור תוכן בכסף למנויים? אני מבטיח לכם שאם היו יכולים לוותר על ההכנסה הזו, הם היו מוותרים.

וזה עוד במקרה של אתרים גדולים. מה עם אתרים בינוניים וקטנים? מי כבר ראה את מודעת הפנייה של יואב יצחק באתר 'News 1 מחלקה ראשונה'? אתר מכובד, שגם בו לא חסרות מודעות, ובכל זאת הוא מבקש שתעשו מנוי כדי שהוא יוכל להמשיך לתפעל את האתר. ואני לא מדבר על אתרים קטנים יותר שמצליחים, וגם בקושי, לגרד קצת כסף מגוגל (Google)  והמודעות שלה. להתפרנס? לא ברמת המחירים והמחיה של ישראל.

ומבחינת המפרסמים? האם הם בטוחים שהפרסום באינטרנט עדיף על פרסום בעיתון או בטלוויזיה? אני בטוח שרובם יגידו לכם שקודם כל טלוויזיה, ושבאינטרנט מפרסמים כי… כולם מפרסמים… כי ככה אפשר להגיע להכי הרבה קהל… כי במקרים מסוימים אפשר להגיע למיקוד מצוין במיוחד אם רוכשים מודעות… מגוגל כמובן.

אם ככה זה, אז למה בקושי יום וחצי אחרי חופשת פסח על הדלת שלי יש שלוש מדבקות חדשות ושלושה מגנטים, ותיבת הדואר מלאה בפרסומות? כי זה הפרסום שבאמת עובד, במיוחד ברמה המקומית. איזה סיבה יש לסופר ליד השוק לפרסם באינטרנט? הוא רוצה להגיע לאלו שלא קוראים את המודעות אלא מדלגים עליהן, הוא רוצה אותי שאני במרחק של כמה קילומטרים ממני, והוא יודע שגם אם אני אזרוק את המודעה שלו, אני קודם כל אקרא אותה לפחות פעם אחת, וככל שאני יותר מבוגר, כך הסיכוי שאני אקרא אותה הולך וגדל.

ואותו דבר חוג היוגה, וחנות הפיצה החדשה, והקורסים שפותחים במתנסים. עבור כל אלה הפרסום באינטרנט לא מעניין בכלל, והם ימשיכו להפציץ את תיבת הדואר שלי, ואני אמשיך להקדיש להם תשומת לב רבה יותר ממה שאני משקיע במודעות באינטרנט. והאמת היא, שגם מבצעי מכוניות מגיעים לתיבת הדואר הפיזית שלי, כמו גם מודעות על מכירת דירות בבניין חדש בעיר אחרת לא ממש רחוקה, וכדומה.

לא תשכנעו אותי: הפרסום באינטרנט אולי הרס את העיתונים, אבל המודעות שמגיעות לתיבת הדואר הפיזית עדיין משיגים יותר 'לידים' ויותר 'אחוזי לחיצה' מכל מודעה אחרת באינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *