OnePlus Buds וההסתבכות של וואן פלוס

למה וואן פלוס מתעקשת לירות לעצמה ברגל?

מי יודע מדוע ולמה וואן פלוס (OnePlus) מתעקשת לעצבן? אני לא מאמין כמובן שהיא עושה את זה בכוונה, אבל כמה החלטות שהיא קיבלה לאחרונה גרמו לי ולרבים אחרים לגרד את הראש. אבל הבעיה האמיתית שלה היא כמובן לא אם אני כן או לא מגרד בראש כשאומרים לי את השם המפורש של החברה. הבעיה שלה שהיא מצליחה לעצבן את הלקוחות שלה. אבל ממש לעצבן.

עד כמה לעצבן? אם לא שמתם לב, אולי בטעות, אז החברה החליטה להתקין אפליקציה שתומכת באוזניות נטולות החוטים (TWS) החדשות שלה OnePlus Buds מרחוק, בלי לשאול את המשתמשים, וגם בלי להתעניין בכלל אם יש להם או אין להם (כאן). התגובות היו קשות, ומי שיגיע לדף האפליקציה ב-Google Play (כאן) ימצא הרבה מאוד משפטים שלא נעים לקרוא וציונים שמטרתם לפגוע בדירוג של האפליקציה.

והנה רק אחת מהן, של משתמש ישראלי: “קודם כל חברה שמכבדת ומכובדת צריכה להיות מקובלת ונערכת לציבור ולקהל הרחב שלה. לא כופים משהו על הציבור שאינו רוצה, ולא תישאו בתוצאות”, כתב והעניק לאפליקציה ציון שני כוכבים.

אני לא בטוח שוואן פלוס התכוונו למשהו רע. יכול להיות שהאפליקציה לא עושה כלום מעבר לתת אפשרות לשלוט ולעדכן את OnePlus Buds אם יירכשו בידי הלקוח המסוים, אבל היא עשתה טעות יחסי ציבור של טירונית. במקום להיות גלויה ופתוחה ולהסביר לפני ולא אחרי – ולא שהיא טרחה עד כתיבת שורות אלו להסביר – ולהרגיע את כל החששות, היא צריכה עכשיו להתמודד עם המון זועם. טוב, זעם לקוחותיה.

“חברה מכבדת ומכובדת צריכה לדעת שלא כופים משהו על הציבור שאינו רוצה, ולא, תישאו בתוצאות”

יש גם מעט הרגשה שוואן פלוס מתנהגת לאחרונה קצת באופן יהיר, כפי שרמז המצוטט לעיל. היא כבר שכחה את הימים שהיא הייתה החביבה האמיתית של הקהל בזכות צניעותה – ובעצם גם אז הצליחה לעצבן קצת בגלל שיטת ההזמנות לביצוע הזמנות שלה. היא שכחה את השורשים, והשקת ה-Nord (כאן) לא ממש מכפרת על כך. אל תשכחו שרק לאחרונה היא הצליחה להרגיז את הלקוחות בגלל שינויי הממשק שהיא מתכננת לשלב ב-Oxygen OS 11 (כאן) שייתכן ויהפכו את מערכת ההפעלה הקלה והמעניינת, שזכתה למרב השבחים, למערכת כבדה.

מנהלי החברה צריכים לצאת מהר בהצהרה. עם כל הכיסוי התקשורתי שוואן פלוס מקבלת היא עדיין יצרנית זעירה ביחס לשוק. שלא כמו אחרות פגיעה במכירות יכולה להעלים אותה מהשוק. היא גם לא יכולה לסמוך יותר מדי, כמו שכבר למדנו מההיסטוריה, על נאמנות אין סופית של לקוחות.

יש עוד כמה שזוכרים את HTC, יש עוד כאלה שחושבים ש-LG תחזור לגדולתה היחסית מפעם, ויש כאלה שמייחלים לשובה של בלקברי (BlackBerry). גם נוקיה (Nokia) לא ממש סחפה את השוק.

גם בשוק הזה, כמו בחיים, קל יותר להרוס מאשר לבנות. לוואן פלוס כדאי להפסיק להתנהג כמו פיל בחנות חרסינה – היא לא פיל, אבל החנות שלה קטנה מדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.