אז מתי נראה כאן iPad בעברית חוקית?

ביום יומיים האחרונים אני מנסה לעשות לעצמי קצת חישובים שינסו לתת לי תשובה מתי אני אראה iPad בעברית חוקית ומלאה, במערכת ההפעלה, כשפה ראשית, וכמה זה יעלה לי אם אני ארצה. האמת, אני קצת מתקשה. וזאת למה? כי כשאני מחבר כמה ידיעות שמופיעות בנושא בשטף קבוע (כי הרי מדובר ב-iPad של אפל, מה זאת אומרת למה), אני מתקשה להבין אם יש מספיק מכשירים כדי שהם בכלל יגיעו מתי שהוא לארץ, ואם כן, עד כמה נהיה יותר יקרים מארצות סמוכות ודומות, ואין לי ספק שאנחנו נהיה יותר יקרים.

בינתיים, אחרי שהבלוגרים הצליחו להוריד את משרד התקשורת מהעץ המטומטם אליו טיפס כשהחליט לא לתת להכניס לארץ מכשירי iPad בגלל המודם הפנימי שלהם (1, 2), ברור שזה לא ייקח שנתיים, כמו במקרה של ה-iPhone המקורי, עד שנראה כאן מכשירים חוקיים שמיובאים על ידי היבואן החוקי (זוכרים שקוראים לו iDigital, למרות שלא ממש ברור מה הוא עשה למען המדינה?), זה עדיין ייקח זמן מה. אמנם באתר הרשמי של החברה האלה כתוב שזה יקרה בקרוב, אבל למדנו כבר מזמן שבישראל קרוב זה לא ממש קרוב, ויחסי זה ממש יחסי.

ולמה לומר ככה במוחצנות? כי אפל פרסמה באופן רשמי את המדינות אליהן הלוח הדקיק שלה יגיע בחודשים הקרובים, וזה אומר ב-28 במאי וביולי, ותארו לעצמכם, ישראל לא ברשימה. האתר ars technica מביא רשימה מסודרת של כל המדינות ושל כל המחירים הצפויים (מחירים לגבי אלו שאמורים לראות את המכשיר בארצם בסוף מאי) ואלה המדינות: קנדה, בריטניה, אוסטרליה, ספרד, איטליה, שוויצריה, צרפת, גרמניה ויפן – במאי. אוסטריה, בלגיה, הונג קונג, אירלנד, לוקסמבורג, מקסיקו, הולנד, ניו זילנד וסינגפור – מתי שהוא ביולי. בסך הכל 18 מדינות ונו ישראל.

מזל שאין מדינה ערבית. לא, לא בגלל שהיא ערבית, אלא בגלל שערבית כותבים מימין לשמאל, ואם בינתיים בערבית יכולים לומר שזה עדיין פשוט לא מוכן לכתיבה בכיוון הזה. אבל תרשו לי לנחש שה-iPad כנראה יגיע לנסיכויות המפרץ, ואפילו אירן, לפני שהוא יגיע לארץ הקודש.

לגבי המחירים, אני מנסה להתייחס לגוש האירו המדרדר, והם נעים בין 479 ל-514 אירו לדגם הכי זול. אם נלך על 499, ונוסי, מע"מ ומיסים ושאר ירקות, זה אומר בערך 3,999 ש"ח לדגם ה-WiFi עם 16Gb זיכרון בלבד. יקר לאללה. אם נלך לפי בריטניה, אז המצב בכלל על הפנים. שם הדגם הכי זול יעלה 429 פאונד. עם כל התוספות לעיל זה יכול להגיע להרבה יותר אפילו. בקיצור, אלו שמייבאים עכשיו לבד… לא בטוח שהם עושים עסקה רעה מהבחינה הזו.

אבל, לתמונה הזו צריך להוסיף עוד ידיעה אחת: באתר של Bloomberg מדווחים על כך שלא פחות מ-13 חנויות של אפל מדווחות שנגמר להן כל מלאי ה-iPad שהיה ברשותן למכירה, ולא משנה אם מדובר ב-WiFi בלבד או באלה שתומכים גם בדור שלישי. אז רגע אחד – מישהו מנסה לשכנע אותי שאין מספיק יחידות של iPad כדי לעמוד בביקוש האמריקאי, שהוא באופן טבעי השוק הכי חשוב לאפל מאז ומתמיד, וחברה תוציא יחידות מהמחסנים שלה בזמן כדי שהם יהיו בחנויות ברחבי העולם בסוף מאי? אולי רק אם מדובר בהשקה סמלית.

מכיוון שכך אני לא מצפה שההשקה במאי תהיה השקה בכל הכוח, וזה אומר שתהיה בעיה גם עם ההשקה ביולי וזה אומר שכל המדינות שיבואו אחר כך יסבלו גם הן. בקיצור. אם אתם ממש מחכים ל-iPad, לכו תשיגו אותו כבר עכשיו מייבוא אישי, ועזרים לעברית כבר מופיעים ככה או ככה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *