מה כוון הכסף של Twitter?

אחת השמועות/ידיעות שמסתובבות בזמן האחרון ברחבי הרשת היא שטוויטר (Twitter) עומדת להציע שירות חדש תמורת דולרים ירוקים: קידום משתמשים שמבקשים בכך. בעיקרון מדובר ברעיון פשוט, לכאורה: אתם תגלשו בדף שלכם ובצד תקבלו באותיות מודגשות או תחת הכותרת מומלצים, או כל רעיון אחר שעולה כרגע במוחכם, שמות של משתמשים שיהיו מוכנים לשלם כדי להופיע ברשימה הזו.

נשמע קצת מוכר? כן. משתמשי תוכנות צד שלישי רבות של טוויטר מכירים את ההמלצות הללו. כך למשל TweetDeck מציעה כברירת מחדל עמודה של מצייצים ששווה לעקוב אחריהם, ולא סתם, הם אפילו מציגים ביוגרפיות קצרות שלהם כדי לשכנע אתכם לעקוב אחריהם. במהלך השימוש הקצר שלי בתוכנה הזו קיבלתי כהמלצות את אליסה מילאנו, הסופר דן בראון ועוד כמה מפורסמים.

אין ספק שטוויטר זקוקה למודל הכנסות אמיתי, כזה שיתחיל למלא את הכיסים שלה בכסף שאפשר להפקיד בבנק ולא רק במניות שאולי שוות היום ככה ומחר שוות אולי הרבה פחות. אין לי ספק שהם מסתכלים על מארק צוקרברג ושותפיו וקצת מקנאים, במקרה הטוב: לפייסבוק (Facebook) יש כבר מודעות משולבות שמשלמים עליהן לא מעט כסף ויש לה גם מודל הכנסות מכל יצרני המשחקים הרבים שמשלמים לה אחוזים מהרווחים שלהם, וכמו שאתם זוכרים, מדובר באחוז גבוה מאוד שגם הוביל אותה למסלול התנגשות עם זינגה.

אז גם טוויטר רוצה. אני בטוח שזו רק שאלה של זמן עד שיתחילו להופיע מודעות קטנות. לא הרבה. אחת שתיים לכל היותר, וממש קטנות, בטור המידע. אני גם בטוח שזו רק שאלה של זמן שאחרי שעלה רעיון כמו לקחת כסף ממי שמוכן לשלם כדי לקדם את שם המשתמש שלו שזה יבוא לידי מימוש, ובעצם למה לא? בטוויטר אמנם לא מאשרים ונוקטים בנימה פוליטית לחלוטין. “בסופו של דבר, תהיה לטוויטר ערכה של מוצרים מקודמים ומסחריים, אך עדיין לא נקבעו המרכיבים של הערכה הזו”, אמר אחד מדוברי החברה – אבל מדובר במשהו מאוד סביר מבחינתם.

השאלה היא אם זה מהלך שכדאי לה לבצע במבחן התמורה. קודם כל אין ספק שיש כאן כניסה, שוב, אל המתחם של חברות הצד שלישי. מצד שני, כדי שזה יצליח, צריכים לבוא יחידים וחברות לטוויטר ולומר לה אנחנו רוצים את זה, וכיום, כשהרבה מאוד חברות ‘צעירות בנפשן’ שמשתמשות בשירותים של מומחי רשת כדי להגיע לרשתות החברתיות, זה בהחלט יכול להתממש.

אתם חושבים שיהיו יחידים או חברות שיסכימו, או נכון יותר, ירצו לשלם? במה אתם חושבים שזה יכול לתרום לישות כזו, אם בכלל? אתם חושבים שאם תראו סימון כזה בעמודה בצד זה ימשוך אתכם לגלות מי עומד מאחורי זה? ושאלה אחרונה: האם טוויטר תצליח להפוך את זה הכנסות אמיתי?

וד”א, זה דף הבית שלי בטוויטר אם בא לכם…

עוד משהו שכדאי לקרוא >  ביז סטון היה עייף כנראה, ולא היה לו כוח לעיתונאים, או שהוא שמר בבטן לטובת אחרים מסוימים

 

תגובה אחת

  1. פרסום בטוויטר יכול להתאים רק לגופים מסחריים מאוד ספציפיים, שלא כמו הפייסבוק, שיכול להתאים עצמו לקהל יעד רחב ביותר או לחלופין, להגדיר קהל יעד מסויים אליו רוצים למען את הפרסום. אז אולי טוויטר יעשו מזה כסף, אך בהשוואה לפייסבוק, זה יהיה כסף קטן כנראה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.