כך יצרניות הטלפונים הורסות לאט ובטוח את MWC

לפני מספר שנים מועטות היה ברור שאפל (Apple) לא מגיעה ל-MWC, תערוכת הענק של עולם הסלולר המתרחש בכל שנה כמעט כמו שעון בברצלונה לפני שהיא יוצאת למסע קצר גם בדרום מזרח אסיה, כי היא פשוט אפל. היא שומרת בקנאות שנים רבות על תאריכים כמעט קבועים להצגת המוצרים החדשים שלה, בצדק או שלא. ונו, אם נהיה קצת ישרים עם עצמנו, עבור רבים היא תמיד הרי נתפסה כחברה שהאף שלה קצת נמצא למעלה, שלא רוצה לשכשך רגליה עם עולם בו מציגים בעיקר אנדרואיד ועוד אנדרואיד ועוד אחד כזה של גוגל (Google).

אבל הבעיה היא שבשנים האחרונות, זה כבר ממש לא רק אפל. סמסונג (Samsung), שאומי (Xiaomi), וואווי (Huawei), ואפילו ויוו (Vivo) רצות לספר לחברה על הטלפונים החדשים שלהן לפני התערוכה או באירוע נפרד קצת אחרי במקרה של המאיימת על סמסונג מלמטה.

ואם זה לא מספיק, אז השנה ביום אחד, בסך הכל ארבעה ימים לפני תחילת התערוכה בפועל, התקשורת צריכה להשתגע ולרוץ מדיווח לדיווח מקצה אחד של העולם לקצה השני כדי לכסות את כל ההשקות שהתרחשו בו זמנית ואחת אחרי השנייה, כשגם LG מצטרפת לערימה עם הכרזה על מכשירי שוק הביניים החדשים שלה, שלכולם היו ברור שהיא מתכוונת להציג דווקא בתערוכה.

נו, MWC זה לא רק טלפונים

ברור, יש הרבה ציוד תקשורת ותשתית וסוגרים עסקאות על אנטנות, ויש הרבה חברות שחלקן הזנק שמוכרות פתרונות ניהול ארגוניים או פתרונות לספקיות תשתית. אני בטוח שהמבקרים בתערוכה אפילו לא יצטרכו להתאמץ יותר מדי כדי למצוא דוכנים של חברות שמתמחות בייצור כבלי תקשורת עם כל האביזרים מסביב שמאפשרים התקנה קלה שלהם.

ברור, וזה מאוד סקסי? בדיוק, ממש לא.

בואו נעזוב לרגע את MWC ונעבור לתערוכה קצת קטנה יותר, אבל רק קצת, בתחום שאני הולך ולומד לאחרונה: עולם ה-AV המקצועי. מזה 16 שנה נערכת אחת התערוכות המרכזיות של השוק הזה באמסטרדם וקוראים לה ISE. משנה לשנה היא גודלת, ובקרוב היא עוברת לבית החדש שלה בברצלונה כי המיקום הנוכחי שלה כבר צר מלהכיל.

כל החברות הגדולות מגיעות ומתייצבות וחותמות מראש על דוכנים גדולים יותר או פחות גם לשנה לאחר מכן. אני לא אלעיט אתכם בשמות של חברות שרוב חובבי הסלולר לא ממש מכירים, אבל כן אומר לכם שוב שמדובר, יחד עם תערוכת InfoComm שנערכת בדרך כלל ביוני באופן קבוע בארצות הברית, באירוע שההתייצבות אליו היא בגדר חובה של ממש – וזה אומר שכולן גם שומרות פחות או יותר את התצוגות של המוצרים החדשים לתערוכה עצמה.

ברור שיש הרבה הודעות לעיתונות מראש, אבל אף אחת לא עורכת את מסיבות ההכרזה מחוץ לתערוכה או ביום יומיים לפני, בעיר בה מתנהלת התערוכה.

ובעולם הסלולר? כאמור יצרניות הטלפונים פורשות יופי של כנפיים ומתחילות לאט, לא כולן אבל רובן, להשאיר פירורים ל-MWC עצמה.

יש לי סדק בלב

עם כל הכבוד למוצרי התקשורת האחרים שיוצגו, חלקם לראשונה, הטלפונים ומה שמסביב להם במהודק, זה הדבר שמושך את האנשים בלי העניבות לתערוכה כמו MWC. אנשים באים לתערוכה כדי לראות מה חדש, להתפעל, לראות להיות מופתע – אם כל ההפתעות כבר נגמרות לפני, ואלו שלא נשמרות לאחרי, וכל מה שמקבלים בסופו של דבר זה מעין סוג של תצוגה חוזרת, אז בשביל מה לבוא?

אז ג'נגו ממש לא התכוונו ל-MWC כשהם זעקו 'יש לי סדק בלב', אבל זה מה שאני מרגיש קצת בימים האחרונים עם ים ההכרזות הרשמיות ומסיבות העיתונאים כל כך מוקדם לפני התערוכה עצמה.

ואם אתם לא מאמינים שזה כל כך משנה לתערוכה עצמה, אז תזכרו לרגע ב-CeBIT שהלכה לעולמה. ביקום בו יש כל כך הרבה תערוכות, כל כך הרבה אירועים, גם הגדולות נופלות, ואם ימשיכו וייקחו מהן את הדבר הכי סקסי שיש להן להציע, וכדי ללמוד על מה שחדש עדיף יהיה להישאר בבית או לנסוע להכרזות עצמן במקום לתערוכה, זה בהחלט יכול לקרות.

ומי שמושך את השטיח מתחת ל-MWC הן החברות הגדולות עצמן, ולצערי, זה כנראה גם לא ממש אכפת להן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *