אפל? בשאומי רואים וואווי מול העיניים

קצת מצחיק אותי שבכל פעם שיוצא טלפון חדש של שאומי (Xiaomi) לשוק, ובכל פעם שהחברה עושה איזשהו מהלך עסקי מוצלח יותר או פחות, הדבר הראשון שעושים זה חוזרים וטוחנים את הביטוי ‘אפל הסינית’. ההנחה והאמירה האוטומטית הזו כבר מזמן לא נמצאת במערכת העיכול של שאומי. היא כבר מזמן לא מסתכלת לשם, ובצדק – יש לה מתחת לכנף כבר מספיק חידושים משלה כדי להפסיק להתייחס לשטויות הללו.

הסיבה היא פשוטה: שאומי לא רואה את אפל מול העיניים – היא רואה את וואווי (Huawei), היריבה מבית שהיא כזכור החברה השנייה בגודלה בשוק הטלפונים נכון להיום. אפל (Apple) שממוקמת במקום השלישי לפני שאומי כבר צריכה להסתכל למטה. את וואווי היא כבר אל תדביק כנראה שוב, אלא אם יקרה משהו יוצא דופן ברמה של אסון בינלאומי, ושאומי בכלל מסתכלת דרכה כשקופה. היא לא ממש מעניינת אותה בהיבט הזה של נתח שוק – היא כבר מסתכלת הלאה.

אם בוחנים את המהלכים האחרונים של שאומי – כולל ריבוי הדגמים הבלתי אפשרי שנועד גם קצת לבלבל ולתת הרגשה של יצרנית טלפונים שנמצאת כל הזמן ביצירתיות קדחתנית – רואים שהיא לקחה היטב שיעורים משנים קודמות של סמסונג (Samsung), ושהיא לוקחת יותר שיעורים מוואווי.

מכאן נולד ה-Poco, מותג המשנה החדש שהמטרה שלו, ושלא יהיה ספק, היא להיות מה ש-Honor היא עבור וואווי. עצם העובדה שמה שמודגש בסמליל הוא קודם כל המילה Poco ורק בקטן יותר By Xiaomi, מבהירה זאת היטב. אולי בעוד כמה מכשירים ה-Poco בכלל יישאר לבד. אל תתפלאו אם למרות האמירות של צוות ה-Poco גם בקרוב נתחיל לראות הצפה של דגמים חדשים שבעצם יהיו השקה מחדש של דגמים קיימים בפורטפוליו של שאומי תחת שם חדש ואולי עם שינויים קלים.

בראיון שפורסם בפורום הפעיל של שאומי מתייחס הצוות אל עצמו, לפחות על הנייר, כאל צוות עצמאי לכל דבר, כולל חשיבה ותכנון ועיצוב – המשאבים אמנם של שאומי, אבל ה-Poco הוא עצמאי.

“זו לא המטרה שלנו לכפל את ההצלחה של שאומי. אנחנו ממוקדים במשימה שלנו שהיא לספק טכנולוגיות שבאמת חשובות”, נכתב בראיון.

במקום אחר בראיון הם מתייחסים לתמורה הגבוהה

“Poco מספקת חוויית מכשיר דגל זורמת ומהירה בתג מחיר שאי אפשר לעמוד בפניו. המכשירים שלנו מציעים את הביצועים המיטביים בלי חוכמות”.

עד כמה המותג הזה יצליח? תלוי כמובן בשאומי. מתח הרווחים המגולם ב-Poco F1 נמוך במידה מסוכנת, ואחרי שבחברה החליטו שלא להגביל אותו לשוק ההודי הרעב בלבד, יכול להיות מאוד שהוא יפגע במכירות של מכשירי ה-Redmi, במיוחד בחלק העליון של המשפחה.

מה שבטוח יהיה מעניין בקרב הראש בראש הזה בין שתי יצרניות הענק הסיניות- במיוחד כששאומי מציגה לפחות בינתיים קצב צמיחה גדול יותר מזה של יריבתה.

ואם אתם כאן, כדאי לכם לקרוא גם את:

תגובה אחת

  1. אפל תעבור את האווי בחזרה ברבעון שמושק בו הדגם החדש, תמיד יש קפיצה חריגה
    כמובן שלאורך זמן, המגמה ברורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.