אדי גנדלמן מנהל פעילות אנקר בישראל

אדי גנדלמן, מנהל פעילות אנקר בישראל: "העתיד יהיה יותר חכם, עוד יותר אלחוטי, עוד יותר מחובר"

“השוק משתנה. אנשים מחפשים שהכל יהיה יותר חכם, יותר טכנולוגי וגם יותר מאובטח. אנשים רוצים מערכות חכמות מבוססות בינה מלאכותית ולהשתמש יותר בעוזרות הקוליות, רוצים להפעיל מערכות בדיבור בלבד, החל ביישומי סלולאר ועד המערכות בבית החכם. מן הצד השני, אנשים לא מוותרים כיום על אבטחה. הם מודעים לנושא האבטחה יותר מתמיד, לסכנות ההאקרים, גניבת זהויות ולחדירה לפרטיות", כך אמר אדי גנדלמן, מנהל הפעילות של אנקר (Anker) בישראל, בראיון שנתן ל-'חתול הטכני' על רקע התרחבות הפעילות של המותג הסיני הידוע גם בארץ.

אנקר היא חברה יחסית צעירה בתחום מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית המתקדמת, החכמה יותר. בתחילת הדרך ב-2011, היא לא ממש ידעה שהיא תהיה כזו כשפעלה בתחום הסוללות והטעינה. כיום היא כבר מתפרסת על פני כמה מותגי משנה. היא מנצלת אותם כדי, אם אפשר לומר זאת, 'להתקיף' בעת הזו את השוק המקומי בכל העוצמה: Soundcore – המותג שמציע מוצרי אודיו כולל רמקולים ואוזניות; Nebula – מותג המקרנים החכמים של החברה עם מערכות הפעלה מבוססות אנדרואיד מובנות; Eufy – המותג שמוגדר בחברה האקו סיסטם של הבית החכם שמציע משואבים רובוטיים ועד אמצעי אבטחה; וכמובן Anker – המותג שבעצם התחיל את הכל עם מטענים, סוללות, כבלים וכדומה.

"אנקר נמצאת בישראל קרוב לארבע שנים. הפעילות בוצעה עד היום באמצעות רשת חנויות 'באג'. הפעילות הייתה טובה מאוד, ובחברה מאוד מרוצים ממנה. עם זאת, אנחנו מאמינים שאפשר לעשות פה פעילות לא כפולה, לא משולשת אלא מרובעת. אחת הסיבות לכך היא שמגוון המוצרים שהוצע כאן בשוק לא היה רחב מספיק וזה עומד להשתנות", סיפר גנדלמן .

אז מה בדיוק עומד להשתנות?
"באנקר החליטו שהם רוצים להקים כאן בישראל משרד מסודר כדי שינהל את הפעילות המקומית מקרוב ובמדויק. זה כולל שינוי אסטרטגי שמטרתו להרחיב את פוטנציאל השוק אליו אנו פונים ולהגיע לכמה שיותר לקוחות בארץ, ולעשות זאת עם כמה שיותר מהמותגים שלנו.  כעת אנחנו נמצאים בעיצומו של התהליך שכולל את הגדלת פורטפוליו המוצרים המקומי ובניית השטח לקראת השקה של מוצרים חדשים רבים בשוק הישראלי".

" אנחנו מאמינים באנקר שאפשר לעשות כאן בישראל פעילות לא כפולה, לא משולשת אלא מרובעת"

אתה לא חושב שאתם מתרחבים לשוק רווי?
"סבתא שלי תמיד הייתה אומרת 'אני לא מספיק עשירה כדי לקנות בזול'. אני חושב שזה משהו שאנחנו מביאים כחלק מה-DNA שלנו. בסופו של יום אנחנו גאים באנקר בביצועים, ביכולות, ובאיכות ההולכת ומשתפרת של המוצרים שלנו, ועוד יותר מהמשוב שאנחנו מקבלים מהלקוחות ברחבי העולם. בכלל – משוב זה דבר חשוב מאוד אצלנו בחברה. המקימים של החברה, בראשות סטיבן יאנג, הם יוצאי גוגל והם הביאו את ההתנהלות וההתנהגות זו גם לאנקר. המשוב הוא חלק ממנו".

מה זו התנהלות כמו בגוגל?
"אין משרדים לאף אחד כמו בגוגל. ההתנהלות מאוד פתוחה כלפי העובדים כולם. אפשר לשלוח הודעה לכל אחד בשרשרת הניהול ולקבל תשובה. לחברה יש מנטליות צעירה עם חשיבה חדשנית מוטת לקוח לחלוטין. חברה שמאוד חשוב לה הקשר עם הלקוחות הסופיים. מאוד חשוב לקבל משוב ולהעביר למי שנדרש. ובאותה מידה של חשיבות אכפת לנו מאוד מה חושבים על המוצרים שלנו, וזו הסיבה שהמשוב כפי שאמרתי מאוד חשוב".

אם היית צריך להגדיר את היעדים שלכם בשוק הישראלי במשפט אחד, מה היית אומר?
"לשכפל את ההצלחה שלנו מארצות הברית ואירופה גם לישראל".

אנקר בעידן המובייל

Souncore Liberty Pro 2 של אנקר
קרדיט תמונה: Soundcore

באנקר, טען גנדלמן, רואים את השינוי בשוק, רואים שגם במוצרים שלכאורה לא נחשבו עד לאחרונה ככאלה שצריכים להיות חכמים, חל שינוי בהתייחסות ובדרישות – וכנראה שהדוגמה הבולטת ביותר זה מה שמתרחש בשוק הרמקולים.

"אבל בסופו של דבר הכל סובב את הטלפונים החכמים. הם אלו שמכתיבים את מה שקורה בשוק. אני חושב שזה השינוי הגדול שרואים בתעשייה שלנו. למעשה אין לנו מוצר שאינו קשור למובייל בצורה כזו או אחרת, מרמת המטענים ועד למקרנים ועד שואבי אבק הכל מתחבר למובייל, וזה כאמור כולל גם את הבית החכם בסופו של יום עם Google Assistant (גוגל אסיסטנט) ו-Alexa (אלקסה). אנשים התרגלו שכמו עם הטלפון החכם שלהם הם רוצים להפעיל יותר דברים בשיחה עם עוזרות קוליות, ובשפה טבעית", הוא אומר.

אז זה מה שמאפיין אתכם, הקישוריות למובייל?
"זה מאפיין את השוק כולו, מה שמאפיין אותנו, במשפט אחד, זה 'טכנולוגיה מתקדמת באריזה קטנה'. אנחנו מכניסים המון טכנולוגיה באריזות קטנות. זה בא לידי ביטוי במקרנים, וזה גם מגיע במטעני קיר לטלפונים. בהם, לדוגמה, שילבנו טכנולוגיה קניינית בשם Power Drive שעוזרת לספק הטענה מאוד מהירה למכשירים. לאנקר כמות גדולה מאוד של פטנטים שפותחו באופן פנימי עבור מוצרים, ובאופן ייעודי. חשובה לנו מאוד גם האסתטיקה והעיצוב של המוצרים. אנחנו גם מספקים אפליקציות לכל אחד מהמותגים. יש לנו הרבה מאוד להציע כפי שציינתי".

אחת הדוגמאות שאדי שולף מהתיק שלו זה את האוזניות נטולות החוטים Liberty Pro 2. האוזניות הללו, כך הוא תיאר, מוצעות עם טכנולוגיה חדשה שמכונה בחברה HearID. תכונה זו מאפשרת להתאים, באמצעות האפליקציה המלווה את המותג, את איכות וסגנון השמע לכל אוזן, של כל אדם, בהתאמה אישית לחלוטין ובנפרד. בנוסף, מארז הסוללה תומך גם בטעינה אלחוטית.

כאחד שחי את השוק, אותו אתה מגדיר כמוצרי אלקטרוניקה מתקדמים לצרכנים, כשאתה מביט קדימה, מה אתה רואה בעוד חמש שנים מהיום?
"ההיבט של הטעינה יהפוך להיות אלחוטי לגמרי, ובכל מקום, אבל כנראה שזה ייקח קצת יותר מחמש שנים. הכל יהיה אלחוטי בסופו של דבר. המוצרים החכמים יהיו עוד יותר חכמים וניתן יהיה לנהל את כולם ביחד תחת עוזרות קוליות, אבל ברמה הרבה יותר אחודה, תחת תקן שיאפשר לכולם לדבר עם כולם. גם במכוניות בסופו של דבר הכל יהיה אלחוטי בהיבט של המובייל והאביזרים התומכים. וכן, תמיד גם צפויות הפתעות. יהיה מעניין".

קרדיט תמונה ראשית: יח"צ – אולמדיה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *